  • Data: 2015-12-06 22:06:08
    Temat: Re: Wyłudzenie VAT. O co chodzi?
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Dec 2015 23:04:00 +0100, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > W wątku "ostatni .... zgasi światło" wraca temat wyłudzenia VAT.
    > Objaśnijcie mi, o co w tym chodzi.
    > Przykładowy Robert L. wystawia fakturę za usługę, której nie było.
    > Kupujący odlicza VAT, Robert L. VAT nie płaci. To proste.
    > Ale jakby to wyglądało w sytuacji, gdy Robert L. zapłaci VAT i PIT?
    > Kupujący odlicza VAT i zalicza fakturę w KUP. Robert L. zapłaci
    podatki,
    > ale usługi nie ma. Co wtedy z zapłaconymi podatkami? Czy zwrócą je
    temu
    > Robertowi L., czy zaliczą na poczet kary, jaką zapewne dostanie,
> [...]

    Czyżbyś świadczył usługi informatyczne?;)

    Jeśli usługi de facto nie było to zależy jak bardzo kontrolerzy chcą
    się przyp.. Z reguły jest tak, że jeśli podatki zapłacone a cena
    usługi rażąco nie odbiega od ceny rynkowej to się czepiać nie będą.
    Jeśli oprócz faktur masz dodatkowe argumenty np. raporty
    zdawczo-odbiorcze to jesteś w stanie uwiarygodnić usługę. Gdy cena
    jest podejrzanie wysoka mogą podejrzewać wyprowadzanie kasy ze spółki
    usługobiorcy, zaczną mocniej węszyć i może być cyrk.
    Miałem przy kontroli przypadek, że zażądali dokładnego opisu co było
    wykonywane.
    Szczególnie trzeba uważać, gdy takie faktury są wystawiane przez
    osoby powiązane kapitałowo między nabywcą usługi a jej dostawcą, np.
    współaściciel sp zoo ma też działalność gosp. która dostarcza do
    własnej spółki usługi, nie wolno w takim przypadku być jednocześnie w
    spółce zatrudnionym, bo to proszenie się o problemy.

    --
    Marek