  • Data: 2015-12-08 10:46:10
    Temat: Re: Wyłudzenie VAT. O co chodzi?
    Od: n...@t...net.pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 7 grudnia 2015 15:30:44 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:

    > nie mówiąc o tym, ze im jest wyższy tym mniejsza opłacalność ryzykownych
    > biznesów, które wymagają lat nakładów (jestes na minusie i nie placisz
    > podatków) i kiedy w koncu trafiasz w rynek po 10 latach nagle płacisz
    > masę podatku od wyniku finansowego. Nikt nie bierze pod uwagę ryzyko. Za
    > to inwestorzy tak, dlatego ryzykowne biznesy, często o wysokiej
    > innowacyjności, z których powodzi się np. 1/100, prowadzą w krajach
    > sprzyjającym takim interesom (niski CIT, przyjazna amortyzacja,
    > zwolnienia, ochrona prawna wynalazków)
    >
    > --
> [...]

    Ale moja tabelka pokazuje, że za odliczony vat przedsiębiorca płaci
    wyższy dochodowy i jeśli jest on np. 33% to jest to kara za odliczenie
    tego vat, który i tak państwo dostanie od końcowego klienta.
    Więc po co komplikować coś co teraz jest i tak nieuchronne a do tego
    bardzo niekorzystne.

    W ogóle to podatek powinien być traktowany jak wynagrodzenie
    dla władzy za dobrze prowadzone państwo ale generalnie
    to ma on być wyłącznie informacją dla władzy o stanie gospodarki
    a więc powinien być niski.

    Teraz politycy traktują go jako źródło swojego dochodu, np. dla pensji,
    do kredytowania różnych globalnych przedsięwzięć, które powinien finansować
    bank centralny bo nie są to inwestycje o charakterze dochodowym np. autostrady,
    szkolnictwo, ale są konieczne do sprawniejszego funkcjonowania państwa
    i przy okazji bogacenia się obywateli.

    Przy aktualnym systemie z podatków nie da się pokryć wszystkich wydatków
    co wywołuje presję na ich wieczne podwyższanie co wywołuje niechęć do życia.

    Andrzej.