  • Data: 2015-12-07 11:58:59
    Temat: Re: Wyłudzenie VAT. O co chodzi?
    Od: n...@t...net.pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 23:03:58 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > W wątku "ostatni .... zgasi światło" wraca temat wyłudzenia VAT.
    > Objaśnijcie mi, o co w tym chodzi.
    > Przykładowy Robert L. wystawia fakturę za usługę, której nie było.
    > Kupujący odlicza VAT, Robert L. VAT nie płaci. To proste.
    >
    > Ale jakby to wyglądało w sytuacji, gdy Robert L. zapłaci VAT i PIT?
    > Kupujący odlicza VAT i zalicza fakturę w KUP. Robert L. zapłaci podatki,
    > ale usługi nie ma. Co wtedy z zapłaconymi podatkami? Czy zwrócą je temu
    > Robertowi L., czy zaliczą na poczet kary, jaką zapewne dostanie, czy
    > jakoś inaczej?
    > Jacek

    Ja mogę pokazać jak to wygląda od strony przedsiębiorców.
    Aby zobaczyć cokolwiek dla celów testowych należy zrównać
    podatek vat i podatek pit - tu oba będą po 23%.

    (tabelkę skopiować i wkleić do notatnika aby były równe kolumny)

    jakiś jakiś odlicz koszt dochód PIT zysk
    dochód koszt vat 23% 23%
    --------------
    10000 -1230 230 -1000 9000 2070 6930
    10000 -1230 0 -1230 8770 2017 6753
    --------------
    53 177
    różnica
    Państwo, teoretycznie, powinno mieć jeszcze 230zł z vat.

    Ale godne jest zastanowienia czy nie lepszym od strony praktycznej
    byłoby pozostanie przy jedynym podatku dochodowym bez innych
    podatków, w tym obrotowym przy nałożeniu obowiązku kas fiskalnych
    dla wszystkich podmiotów. Vat to bardzo żydowski produkt,
    zagmatwany, bardzo trudny od strony księgowości przedsiębiorstw
    jak i kontroli ze strony państwa.

    Andrzej.