    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyłudzenie????
    Date: Sat, 15 Feb 2003 21:21:10 +0100

    "Wiesław Dudek" <n...@s...invalid> wrote in message
    news:b2l7ki$43j$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie wszystkich stać na usługi prawnika. Zdarzyło mi się kiedyś zapłacić za
    > taką usługę i nic ciekawego nie usłyszeć, bo osoba, która prowadziła
    > kancelarię prawną uznała się za taki autorytet, że już za samo spotkanie z
    > nią należała się opłata.

    Byc moze. Nikt nie bedzie sie tu spieral, ze prawnicy sa wielkimi
    spolecznikami. Sa wsrod nich lepsi i gorsi, wiekszosc jest pazerna i
    straszliwie nadeta. Ale ja, konczac wlasnie studia rozumiem, skad sie to
    bierze. Postudiujcie sobie to, dostancie sie na aplikacje, wypalcie sobie
    oczy niekonczacymi sie godzinami w bibliotece, zyjcie w ciaglym stresie i
    badzcie inni - pogratuluje.
    Jednakze prawnicy to nie prawo, a o tym byla mowa.

    > pojęcia.
    >
    > A może tak prawo odczepi się wówczas od drogich chłopaczków?

    Co to znaczy - odzczepi? Prawo sie do nikogo nie przyczepia, bo prawo jest
    zbiorem regul, dzieki którym mozliwe jest zycie w spoleczenstwie. Polecam na
    ten temat Kanta. Przyczepiac sie moga najwyzej pewne osoby z organów
    stosujacych prawo, ale to juz chyba zupelnie inna bajka.

    > irytujące.
    >
    > Tak jak te prawne potworki.

    Jak które? Przedawnienie??? Czlowieku dobry - idz po rozum do glowy.
    Przeciez to absurd to co mówisz, a nawet sobie nie zdajesz z tego sprawy. Sa
    galezie prawa, które faktycznie stoja na fatalnym poziomie i sa to te, przy
    których ciagle majstruja politycy - prawo podatkowe, pr. administracyjne,
    pr. pracy. Nie jest to jednak w najmniejszym stopniu wina prawników, którzy
    na proces jego tworzenia maja niewielki wplyw. To tak, jakby sejm uchwalal
    lekarzom, jak maja leczyc - to jest dopiero paranoja. Prawo cywilne i
    handlowe na szczecie jest w zasadzie wolne od takiego majsterkowania ( choc
    tez nie do konca ) i przez to zachowuje jeszcze stan "nadajacy sie do
    uzycia"

    > Pewnie jest Pan prawnikiem. Czy jest Pan dumny z naszego systemu prawnego?

    Po pierwsze prosba - tu jest Usenet. Bez "Panów", OK?

    Z systemu jako co? I dlaczego mialbym byc dumny albo nie? Uwazam, ze np.
    kodeks cywilny jest naprawde niezly, choc ja do polskiej intytucji
    przedawnienia jako, oficjalnie, instytucji prawa materialnego, mam pewne
    zastrzezenia i jesli ktos kompetentny chcialby ze mna o tym podyskutowac, to
    jestem otwarty. Ale dyskusja na jakis konkretny temat musi sie toczyc na
    merytorycznie odpowiednim poziomie. Jak sie ktos na czyms nie zna, to nie
    powinien wypowiadac takich sadów. I tyle. A moze masz inne zdanie?

    Depi.