  • Data: 2003-02-15 09:57:47
    Temat: Re: Wyłudzenie????
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Papik" <p...@g...w.astercity.net> wrote in message
    news:slrnb4s2aa.ahj.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

    > na moj CHLOPSKi, maly rozumek, tak..
    > Jednak znajac nasze polskie prawodastwo (z opowiadan i roznych historyjek
    > zyciowych) - roznie z tym moze byc ;)

    Może po prostu małe, chłopskie rozumki nie są od tego, aby zajmować się
    prawem?

    1) Nie jest wyłudzeniem, gdyż nie zapłaciłeś. Może być najwyżej usiłowaniem.
    2) Ale nie jest, gdyz przedawnienie nie oznacza, że świadczenie będzie
    nienależne. Spełnienie zobowiazania przedawnionego uznajemy za świadczenie
    należne. Zresztą tak chyba własnie powinno być 'na chłopski rozum', a
    przedawnienie to pewna prawna fikcja wprowadzona w celu stabilizacji
    stosunków prawnych. Szkoda,że jak się już edukowałeś z art. 118 to nie
    zajrzałeś obok, do 117 par 2.
    3) Wniosek - jak jesteś miły miś, to im możesz zapłacić to, co im wisisz.
    Ale jeśli tego nie zrobisz, to nie mogą oni tego od Ciebie wyegzekwować.

    Eto wsio.

    I odczepcie się, drogie chłopki, od prawa, o którym nie macie bladego
    pojęcia. Wycieranie sobie nim gęby przez ignorantów staje się w najwyższym
    stopniu irytujące.

    Depi.