    From: "Adam Puzio" <p...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykup mieszkania lokatorskiego
    Date: Fri, 14 Oct 2005 11:32:09 +0200

    > W ksiegach wieczystych wlascicielem jest gmina. Wiec sobie nie
    > wyobrazam, zeby robila przekret. W moim miescie sprzedano juz kilka
    > tysiecy mieszkan komunlanych, najczesciej za 5% ceny lokalu z gruntem.
    > Mysle, ze to sie oplaca takze miastu z tego powodu, ze nie musi sie
    > troszczyc, przynajmniej formalnie, o budynek.

    To, ze jest gmina wpisana to o niczym nie swiadczy.
    W moim przypadku mimo nieprawomocnego postanowienia, bo zozylem apelacje od
    wpisu gminy na mój dom , za który mi jeszcze nie wyplacono ani grosza ,
    wpisano gmine.
    Gmina nie ma prawa do nieruchomosci.
    Jest wpisana choc nie powinna byc, taki bezpodstawny wpis nic nie znaczy ,
    skoro podstawa jest nieprawomocne postanowienie sadu.

    Nawet gdyby zostala wpisana prawomocnie , nie oznacza to ze jest wlascielem.
    Wlasciciel moze dochodzic swoich praw poprzez uzgodnienie tresci ksiegi z
    aktualnym stanem prawnym.

    Kupowanie w innych miastach , poza Warszawa jest w porzadku, choc za 5%
    krzywdzi innych wspólwlasciciel i tego majatku wspólnego. Którzy traca 95%.
    Zas taki co wykupuje sprzedaje za 100% i znowu siestara o mieszkanie
    kwaterunkowe, wykupuje za 5% i znowu sprzedaje za 100% .
    Nie trzeba nawet pracowac przez dziesieciolecia tylko zyc z takiego
    procederu.

    Zas w Warszawie istnieje nadal przekret Bieruta z 26 pazdziernika 1945r
    obecnie obiwiazujacy, któy mówi ze grunty sa miasta i maisto musi za nie
    zaplacic.
    Skoro nie zaplacilo to nigdy nie nabylo prawa wlasnosci.
    Wywlaszczenie bez odszkodowania nie bylo mozliwe nawet w PRL.