    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Date: Mon, 7 Nov 2011 04:25:39 +0100

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:j977gq$nii$3@news.onet.pl...

    > Myslisz, ze US zatrudnia samych idiotow?

    Ja jestem zdania, że zdecydowanie nie i że sporo pracowników rozumuje tam
    prawidłowo i choćby z racji doświadczenia i "przerobu" ma przewage w
    orientacji w prawie podatkowym nad przeciętnym obywatelem.
    Ale też... z drugiej strony też raczej nie siedzą tam geniusze, ponieważ
    nie jest to specjalnie atrakcyjna praca dla geniuszy;-)
    Dlatego tez, jesli trafi się naprawde "kumaty" podatnik, zapozna się nieżle
    albo, (co droższe) najmie kompetentnego speca, no i ma faktyczne podstawy to
    ma szanse wygrac spór z US, bo ci urzednicy opierają się całkiem często na
    działaniach rutynowych, przećwiczonych przez nich w sporach z przeciętnym
    obywatelem, tj albo niekompetentnym, albo wystraszonym i gdy zderzą się z
    przeciwnikiem odmiennie od mas reagującym to mozna z nimi wtedy wygrać, -
    nie święci garnki lepią..
    Ale to nie jest ani proste, ani szybkie i nie zawsze opłacalne...A wiec
    trzeba to sobie wszystko sine irae et studio skalkulowac.
    W tym konkretnym przypadku ja, żywiąc zaufanie do organów państwowych (tak
    jak ustawy nakazują;-) miałbym tak wielkie wątpliwości co do moich
    podejrzeń, że US w swojej decyzji pomylił się , ze byłbym w stanie je
    przełamać dopiero pod sam koniec okresu, w którym można zgłaszać formalne
    żadania sprostowania (sprzeciw) ostatniej decyzji US.;-)
    NIe pisałbym zresztą w nim, jaki błąd po stronie US podejrzewam, bo i po co,
    moze się mylę, tylko na podstawie mojej dokumentacji, a szczególnie
    uwzględniając wyniki kontroli zrobiłbym lege artis własne wyliczenia
    podatkowe i upierałbym się, że jest ono własciwe.
    Wówczas US musiałby albo wykazać, ze się mylę i wskazać mi mój błąd, albo
    przyznac mi rację i swoją decyzję skorygować.
    W tym ostatnim przypadku cd to automat, bo odsetki opisane w ustawie, a więc
    b. przyjemne należałyby mi się jak psu zupa.
    Co do żądań odszkodowań itp to tego nie wykluczam, ale starałbym się o nie
    jedynie, gdybym dysponował "żelaznymi" dowodami na poniesione szkody, tj.
    takimi, ze niemożliwe byłoby przypisanie mi próby wyłudzenia.