    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyjacy autoalarm - w dzien
    Date: Sat, 15 Oct 2005 15:13:27 +0200

    > Wcale nie. Cielesne uciszenie młodzieży byłoby przekroczeniem obrony
    > koniecznej ;-). W przypadku wejścia do pomieszczenia w celu wyjącego
    > alarmu mamy ewidentnie naruszenie mniejszego dobra -- miru domowego w celu
    > ratowania dobra ważniejszego spokoju okolicznych mieszkańców.

    nie, chyba ze sa slady wlamania, ale to po to aby zlapac przestepce i
    zabezpieczyc slady a nie
    zaspokoic potrzebe jakiejs babci.
    U mnie wyl 3 doby az akumulatory wysiadly i policja kazdemu kto dzwonil
    mowila ze nic nie moga zrobic,
    jezeli nie bylo wlamania. (zaluzje przeciwlamaniowe byly, podkop raczej w
    rachube nie wchodzi :)
    Przyjezdzali tylo sprawdzic.

    > Nie wspomnę, że długotrwałe wycie alarmu może oznaczać, że ktoś się
    > włamał, zabrał fanty i uciekł i mieszkanie jest niezabezpieczone,
    > mieszkaniec domu wszedł do środka i przed rozbrojeniem alarmu dostał
    > zawału serca, nastąpiło zalanie i jest zwarcie etc. Długotrwałe wycie nie
    > musi bezwzględnie oznaczać awarii systemu, lecz kilka innych awaryjnych
    > sytuacji, którym należy przeciwdziałać.

    teraz mowisz o sytucaji podejrzenia wlamania, tu ok, ale wejsc by wylaczyc
    wiedzac ze nie ma mozliwosci wlamania
    (zadnych sladow) to absolutnie nie.