  • Data: 2005-07-03 23:36:16
    Temat: Re: Wychowanie przez pracę
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Żyła wrote:

    > 1. Twierdzę, ze dyrektor nie uzyskuje jakichkolwiek korzyści (poza
    > realizacją celu wychwawczego) z tego względu, ze praca zadana uczniowi
    > nie jest niezbędna dla szkoły (czyli gdyby uczen nie przekopał/zgrabił
    > etc) nic by się nie stało.
    To po jaką cholerę każe to robić uczniom.
    Miało być wychowanie przez pracę, a nie czyszczenie kibla szczoteczką do
    zębów dla zasady.

    > 2. Realizacja tego typu zadań MOZE być zapisana w statucie szkoły jako
    > środek wychowawczy. I nie wydaje mi się strasznym problemem odpracowanie
    > nieuzasadnionej nieobecności takim samym czasem prac na dobro społeczne
    > (ba ja bym to rozwijał na np.: prace porządkow na rzecz gminy).

    Nikt tego planu nie zatwierdzi, a po przedstawieniu go przez dyrektora w
    kuratorium raczej ktoś w kuratorium się mocno za głowę złapie jak to
    możliwe, że on przeszedł konkurs.
    Chyba, że jest to technikum i w ramach warsztatów szkolnych mu to
    przepuszczą. Ale napewno nie jako odpracowywanie nieobecności.

    > 3. Wydanie dokumentu - jeżeli jest zapisane jako środek wychowawczy -
    > rada może chyba uzależnić promocje i wydanie świadectwa od spełnienia
    > warunków - coś w rodzaju egzaminu dodatkowego, ty razem z zachowania ;-)

    Nie może.