  • Data: 2020-05-08 13:44:59
    Temat: Re: Wybory via internet a tajnosc głosu
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.05.2020 o 13:25, J.F. pisze:

    > Pomijajac ostatnie dzialania PiS w SN, to co wlasciwie niezawisly SN
    > mialby orzec ?
    > Ze wybory sa wazne,

    Chyba nieważne;)

    > czy ze nie moze nic orzec, skoro sie nie odbyly ?

    Coś tam się odbyło. Ale nie zakończono tego w wymaganym terminie, więc
    nieważne. Przynajmniej po mojemu. Potem prawnicy będą się nad tym
    spuszczać a polittycy robić kurwę z logiki.

    > Tak czy inaczej trzeba je bedzie ponownie odbyc, tylko kwestia
    > ewentualnej podstawy prawnej - ale tym to sie PiS wcale przejmowal nie
    > bedzie :-)

    Zasadniczo polska nie jest już państwem prawa i sytuacja z wyborami
    dobitnie to pokazuje. Więc zasadniczo wszystkie dyskusje tutaj to już
    offtop.

    Wybory to jedno, ale bez stanu nadzywczajnego zamknięto wiele
    instytucji, które są wymagane konstytucyjnie.

    - sądy,
    - policję (tak kurwa - chcą dzieci powysyłać do żłobków, ale komisariaty
    zamknęli bez żadnego trybu),
    - placówki podstawowej opieki zdrowotnej,
    - oświatę
    i pewnie wiele innych.

    W kostytucji obywatel ma prawo do sądu, opieki zdrowotnej, edukacji,
    policji zapewne też. I nie ma tam, że chyba że minister pierdolnie
    tweeta, że inaczej. Więc artykuł o tym, że organy działają w grancach
    prawa jest już nieaktualny.

    > No chyba, zeby tak SN stwierdzil, ze skoro sie nie odbyly, to trzeba
    > odbyc

    Normalnie zapytałbym o podstawę prawną takiego orzeczenia, ale patrz
    wyżej...

    --
    Shrek