  • Data: 2020-05-08 14:32:02
    Temat: Re: Wybory via internet a tajnosc głosu
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.05.2020 o 14:01, J.F. pisze:

    > No to Jaroslawy przeciez to mowia, ze orzekna iz niewazne ..

    Okej - źle zrozumiałem wektor ironii. Na usprawiedliwienie powiem, że w
    zasadzie to cieżko już w temacie zgadnąć co jest żartem a co
    rzeczywistością:(

    > W zasadzie nic ... a nie - zgloszenie kandydatow sie odbylo.

    Zostały ogłoszone, kandydaci zgłoszeni, data wyznaczona, PKW wydymana.
    Nie można powiedzieć, że jednak nic się nie zadziało. Nie odbyło się po
    prostu głosowanie i to co dalej;)

    > zaraz ... a dofinansowanie wyborcze sie partiom nalezy ? :-)

    No widzisz... :P

    > A gdyby byla, to co dalej ?

    Gdyby była, to SN _prawdopodobnie_ stwierdził nieważność wyborów,
    winnych pociągnięto do odpowiedzialności (w sensie zaczęto by proces, bo
    chwilę to potrwa - i nie mówię tu tylko o TS ale o odpowiedzialności
    karnej i nie tylko sasina), marszałek wezwałby "zainteresowanych" na
    konsultacje i w ogłosiłby nowe wybory w najbliższym terminie albo
    zostałby wprowadzony stan klęski żywiołowej i wybory po jego zakończeniu.

    > Zalozmy, ze PKW nie skompletowala komisji z braku chetnych, czy karty
    > wyborcze splonely w pozarze ... albo na bezczelnego - PKW stwierdzi, ze
    > wyborow nie zrobila, bo nie :-)
    > I co wtedy w RP prawa ?

    No w tym ostatnim przypadku, to już nie jest państwo prawa ale w
    pozostałych to właśnie tak - nieważność i nowe wybory - nowe znaczy w
    całości nowe - kandydaci, komisje itd.

    BTW - duży pożar by musiał być;)

    Jak nie ma, jak jest? Wybory od nowa.

    --