    From: "rafał balcerzak" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Współwłasność-prośba o pomoc.
    Date: Thu, 12 Jan 2006 23:33:26 +0000 (UTC)

    666 <j...@i...pl> napisał(a):

    > 2003.02.07 wyrok SN III CKN 1386/00
    > Przed zniesieniem współwłasności powództwo o eksmisję współwłaściciela nie
    jest
    > w zasadzie dopuszczalne.
    > Sytuacja taka jest możliwa wówczas, gdy dokonany został podział
    nieruchomości d
    > o użytkowania (art. 206 k.c.), a jeden ze
    > współwłaścicieli zajmuje jakąś jej część sprzecznie z umową.
    > Pozostali współwłaściciele mogą w takiej sytuacji żądać wydania tej części.

    Jak w takim razie mam postąpić by odwlec wprowadzenie się mojego brata do 1
    marca? On chce się wprowadzić natychmiast a obecne koszta sprawy przerastają
    moje możliwości finansowe. Czy alternatywą byłoby założenie np.sprawy o
    zwrot kosztów poniesionych przez bądź co badź 15 lat od śmierci ojca, a w
    ogóle 26 lat mojego pobytu w tym miejscu.Część forumowiczów może sobie
    pomyśleć że to ja jestem tym "złym" w całej tej sprawie.By rozwiać
    wątpliwości: próbowałem się kilkukrotnie dogadać z bratem.Rok temu
    stwierdził , że załatwimy wszystko przez sąd bądź notarialnie.Przystałem na
    propozycję z zastrzeżeniem wyrównania moich kosztów.Kiedy jednak
    wyszykowałem resztę pomieszczeń, które on uważa za swoje praktycznie "pod
    klucz"on stwierdził że już spłata go nie interesuje natomiast chce się
    sprowadzić praktycznie natychmiast.Myślę że moje dociekania , jak tę sprawę
    przeprowadzić są jak najbardziej trafne.Jeśli dopuszczę do jego sprowadzenia
    się , jak udowodnię mu to , iż nie wyszykował ich sam?Bardzo proszę o pomoc
    i z góry dziękuję.Rafał.