    From: "MałGosia" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis roszczen do ksiegi wieczystej
    Date: Fri, 19 Oct 2007 13:47:04 +0200

    Jemand napisał
    > 1) Czy wstarczy zlozyc "Wniosek o wpis w ksiedze wieczystej
    > (KW-WPIS)", czy
    > rowniez "Zalacznik - Zadanie wpisu w ksiedze wieczystej (KW-ZAD)"
    > (druki sa
    > tutaj: http://ms.gov.pl/kw/kw.php)

    Wystarczy KW-WPIS

    > 2) Co powinienem wpisac jako tresc zadania (w sekcji "Wpis prawa,
    > ograniczenia
    > w rozporzadzaniu nieruchomoscia, roszczenia lub hipoteki") ?

    Wpis roszczenia wynikajacego z umowy z dnia, Rep, kanc. not.

    > 3) Jaka wartosc przedmiotu zadania mam podac? Wpisac calosc sumy
    > (z/bez VATu),
    > a moze nie nalezy nic tam wpisywac?

    Nic nie wpisuj. To sie wpisywalo, gdy oplata sadowa naliczana byla wg
    wartosci przedmiotu. Teraz oplata za taki wpis jest stala i wynosi 150
    zl.

    > 4) Czy do wniosku nalezy dolaczyc kopie aktu notarialnego, czy
    > wystarczy tylko
    > okazanie takiego aktu w sadzie?

    Wpisy w ksiegach wieczystych dokonaywane sa wylacznie na podstawie
    dokumentow oryginalnych lub poswiadczonych notarialnie. Musisz wiec
    przedlozyc akt, ktory posiadasz lub zrobic kolejny odpis u notariusza
    i tenze przedlozyc. I nie do wgladu lecz jako zalacznik do wniosku.

    pozdrawiam
    Gosia