  • 1. Data: 2007-10-19 09:24:17
    Temat: Wpis roszczen do ksiegi wieczystej
    Od: " Jemand" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Podpisalem z deweloperem przedwstepna umowe kupna-sprzedazy lokalu (w formie
    aktu notarialnego), jednak chialbym sie dodatkowo zabezpieczyc skladajac wpis
    roszczen do ksiegi wieczystej. I tu prosze Was o pomoc, bo mam kilka
    watpliwosci. Oto one:

    1) Czy wstarczy zlozyc "Wniosek o wpis w ksiedze wieczystej (KW-WPIS)", czy
    rowniez "Zalacznik - Zadanie wpisu w ksiedze wieczystej (KW-ZAD)" (druki sa
    tutaj: http://ms.gov.pl/kw/kw.php)
    2) Co powinienem wpisac jako tresc zadania (w sekcji "Wpis prawa, ograniczenia
    w rozporzadzaniu nieruchomoscia, roszczenia lub hipoteki") ?
    3) Jaka wartosc przedmiotu zadania mam podac? Wpisac calosc sumy (z/bez VATu),
    a moze nie nalezy nic tam wpisywac?
    4) Czy do wniosku nalezy dolaczyc kopie aktu notarialnego, czy wystarczy tylko
    okazanie takiego aktu w sadzie?

    Jemand

    -----
    nie mam fontow z ogonkami, pracuje na angielsko-jezycznym systemie :(

  • 2. Data: 2007-10-19 11:47:04
    Temat: Re: Wpis roszczen do ksiegi wieczystej
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Jemand napisał
> [...]
    > (KW-WPIS)", czy
    > rowniez "Zalacznik - Zadanie wpisu w ksiedze wieczystej (KW-ZAD)"

    Wystarczy KW-WPIS

    > 2) Co powinienem wpisac jako tresc zadania (w sekcji "Wpis prawa,
    > ograniczenia
    > w rozporzadzaniu nieruchomoscia, roszczenia lub hipoteki") ?

    Wpis roszczenia wynikajacego z umowy z dnia, Rep, kanc. not.

    > 3) Jaka wartosc przedmiotu zadania mam podac? Wpisac calosc sumy
    > (z/bez VATu),
    > a moze nie nalezy nic tam wpisywac?

    Nic nie wpisuj. To sie wpisywalo, gdy oplata sadowa naliczana byla wg
    wartosci przedmiotu. Teraz oplata za taki wpis jest stala i wynosi 150
    zl.

    > 4) Czy do wniosku nalezy dolaczyc kopie aktu notarialnego, czy
    > wystarczy tylko
    > okazanie takiego aktu w sadzie?

    Wpisy w ksiegach wieczystych dokonaywane sa wylacznie na podstawie
    dokumentow oryginalnych lub poswiadczonych notarialnie. Musisz wiec
    przedlozyc akt, ktory posiadasz lub zrobic kolejny odpis u notariusza
    i tenze przedlozyc. I nie do wgladu lecz jako zalacznik do wniosku.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2007-10-19 13:01:31
    Od: " Jemand" <j...@g...pl>

    Dziekuje Malgorzato!
    Teraz juz prawie wszystko jasne, pozostal jeszcze tylko jeden szczegol, ktory
    mnie nurtuje.

> [...]
    >przedlozyc akt, ktory posiadasz lub zrobic kolejny odpis u notariusza
    >i tenze przedlozyc. I nie do wgladu lecz jako zalacznik do wniosku.

    Wedlug sjp.pwn.pl:
    przedlozyc = "dac komus cos do wgladu, rozpatrzenia lub oceny"
    Czyli zostawiam w sadzie akt na zawsze, czy po rozpatrzeniu sprawy (byc moze
    od razu?) jest mi on zwracany?
    No bo juz nie wiem czy mam u notariusza robic kolejny odpis. :/

    Pozdrawiam,
    Jemand

  • 4. Data: 2007-10-19 13:33:35
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Jemand napisał
> [...]
    > (byc moze
    > od razu?) jest mi on zwracany?
    > No bo juz nie wiem czy mam u notariusza robic kolejny odpis. :/

    Zostawiasz na zawsze. Amen :)

    pozdrawiam
    Gosia