  • Data: 2009-01-28 17:58:49
    Temat: Re: Wpis do ksiegi wieczystej a...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek wrote:
    > Witam.
    > Od prawie 50 lat mieszkam we wlasnosciowym mieszkaniu ktore posiada
    > wpis do ksiegi wieczystej. Wczoraj otrzymalem ze spoldzielni wniosek
    > ze jesli oplace 900 zloty mieszkanie bedzie moja odrebna wlasnoscia
    > wraz z udzialami do ziemi. Co to tak naprawde zmienia, czy warto
    > zaplacic te 900 zl czy jest to sposob spoldzieni aby otzrymac
    > dodatkowe pieniadze
    > Z gory dziekuje za pomoc
    > Maciej

    W tej chwili jest tak, że mieszkanie jest własnością spółdzielni i
    spółdzielnia jak będzie miała ochotę może go przepić.
    To co ty masz to taki dziwny stwór wymyślony na potrzeby transformacji
    ustrojowej i dostępny tylko w Polsce nazywany prawo do mieszkania.
    Czyli ty masz prawo mieszkać, masz prawo to prawo sprzedać, ale
    mieszkanie cały czas formalnie jest własnością spółdzielni a ty jesteś
    (lub nie) jej członkiem.

    To co spółdzielnia ci proponuje to zapłacenie za cząstkę gruntu i bycie
    współwłaścieleme budynku razem z gruntem z wyodrebnionym mieszkaniem.
    To jest dopiero normalna własność taka jak np. większości domków
    jednorodzinnych. Własnośc grunutu i to co na nim stoi.

    Czy to robić czy nie? generalnie tak, bo jest to powrót do normalności.
    Co się z tym wiąże? W zasadzie narazie to ciężko wyczuć.
    Wykupując mieszkanie stajesz się dla spółdzielni partnerem. Razem z nią
    jesteś współwłaścicielem gruntu i budynku na którym on stoi. Powstaje
    wspólnota, a ty przestajesz być członkiem spółdzielni, bo w zasadzie nie
    masz u niej juz nic, mieszkanie nie jest już w zasobach spółdzielni,
    lecz jest twoje.
    Od tego momentu spółdzielni płacisz jak za usługi, tak samo jak
    elektrowni płacisz za prąd.
    No i właśnie w tym momencie zaczyna się czarna dziura bo nie da się
    wyczuć co z tego wynika dalej i ile cię to dalej będzie kosztowało i czy
    mniej czy więcej.
    Generalnie i tak trzeba to zrobić wcześniej czy później, bo jak
    spółdzielnie zaczną padać i się zadłużac, to lepiej, żeby tego nie
    robiły na twoim mieszkaniu.
    Powiem ci za rok czy miałem rację jak się okaże co robi moja spółdzielnia.

    Patrząc dalego w przyszłość ja i tak to blado widzę.
    Nawet jak wykupią mieszkania wszyscy, to wy wszyscy jako
    współwłaściciele waszego bloku będziecie sobie nim zarządzać.
    No a ssam wiesz jak to jest ze zbiorowym samorządzeniem się.
    Dwie osoby nie potrafią sie dogadać, a co dopiero kilkadiesiąt lub więcej.
    Burdel będzie nie z tej ziemi, bo ludzie nie potrafią się organizować.
    Wykupić, sprzedać i postawić domek.