    From: "A.S." <T...@z...adres.poczty.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wojsko - prosze o rade.
    Date: Sun, 11 Sep 2005 21:04:26 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@80.48.255.165

    Witam...
    Sorry ze dopiero teraz ale wczesniej nie mialem dostepu do netu.. od razu
    skomentuje pare watkow..

    Po pierwsze co do arytmetyki

    >Kurcze, urodzony jestem XX-styczen-1980r (matematyka mowi, ze mam wtedy
    >0 lat, i ze dopiero w styczniu-1981 bede mial 1 rok - czy przepisy
    >prawne tez???)
    z arytmetyki "wojskowej" wynika to ze:
    jesli jestes urodzony w 1980 roku to 28 lat konczysz w 2008 roku i tyle -
    wojsko moze cie zlapac nawet 31 grudnia 2008 roku nawet jesli urodziles sie
    1 stycznia 1980 roku i masz w zasadzie rok wiecej - nie ma to zadnego
    znaczenia dla wojska - liczy sie rocznik.
    Z przykladu powyzszego przy zastosowaniu arytmetyki wojskowej wynika ze 1
    rok bedziesz mial nawet 31 grudnia1981 roku - licza tylko lata -dni i
    miesiace sie nie licza. Wojsko ma prawo powołać do wojska meżczyzne do 28
    roku życia, więc jeżeli nie przekroczy się tego wieku w momencie powołania
    to wszystko jest zgodne z prawem. Wiek jest ważny w momencie powołania.

    pare cytatow[wiecej nie chce mi sie cytowac..]
    .. ponizej odnosze sie do wszystkich bo sens jest podobny..
    1.
    >Jeśli tak mu w WKU powiedzieli
    >to ja z chęcią chciałbym poznać podstawę prawną tego stwierdzenia
    >(może coś przeoczyłem). Zresztą logicznie myśląc - jakie miałoby to
    >znaczenie - przecież art. 46 punkt 3 ustawy o obronie RP mówi o tym,
    >że w wieku 28 lat przenoszą do rezerwy - bez względu na to czy jesteś
    >studentem i którego roku (nie ma o tym żadnej wzmianki, więc oznacza
    >to, że nie ma to znaczenia).
    ale sie uchowaj do tego wieku ;-), tak zeby cie nie scigali..
    2.
    >IMHO to nie ma znaczenia. Jakbyś chciał (i miał na to kasę) to IMHO możesz
    >co roku rozpoczynać studia na innym kierunku, aby wymigać się od wojska
    (>oczywiście przynosząc odpowiedni papier do WKU). Jednak wówczas musiałbyś
    >mieć ciągłość tak, aby nie zniknąć z listy studentów, bo to mogłoby się
    >nieciekawie skończyć (uparciuchy w WKU).

    >IMHO nie ma żadnej dyskusji - MUSI. Zastanawiam się, dlaczego nikt
    >więcej nie potwierdza moich słów. Przecież, gdybym się mylił, to od
    >razu ktoś zwróciłby uwagę. Domniemuję, że jest to cisza ze względu
    >na potwierdzenie. Jednak fajnie byłoby dla Ciebie, jakby to ktoś tutaj
    >jeszcze potwierdził (ze swojej strony przejrzałem ustawę, więc na pewno
    >jest to, co piszę zgodne z nią i nie ma się czego bać).

    BZDURA!!! (sorry ze krzycze ale patrz nizej)

    3.
    >Dlaczego miałby nie być ważny ? Ja nie widzę przeszkód.

    Ale ustawa widzi... akurat moze byc w wojsku potrzeba jakiegos rodzaju
    specjalistow i dlatego musza miec mozliwosc powolania takiego studenta..
    Jakby tak bylo jak piszez to ci co ani nie chca do woja ani nie chca sie
    uczyc zapisywaliby sie co roku do innej szkoly i wiojsko by ich nie scignelo
    a tak nie jest - wlasnie z powodow podanych ponizej..

    Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    Rzeczypospolitej Polskiej. (jednolity tekst) Dz.U.92.4.16 - tekst: ost. zm.
    2000-02-23 Dz.U.00.12.136 DZIAŁ II - ADMINISTRACJA REZERW OSOBOWYCH
    Rozdział 2 - Rejestracja i pobór )
    mowi:
    Art. 39. (49) 1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się
    poborowemu na jego wniosek ze względu na:
    [......]
    4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
    pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym
    roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia,
    [...]
    i to znaczy ze odroczenie na studia WKU dac moze do konca roku w ktorym
    konczysz 27 rok życia.
    Po tym czasie podlegasz powołaniu do wojska do końca roku kalendarzowego w
    którym kończysz 28 rok życia. Oczywiscie w dzisiejszych czasach minister
    wydaje rozporzadzenie o automatycznym przenieseniu do rezerwy konczacych
    studia i wtedy problem z glowy ale to dzieje sie co roku z mocy
    rozporzadzenia a nie ustawy.

    >Studia podyplomowe, doktoranckie, magisterskie itp mają to do siebie,
    >że bez względu na ich tryb przysługuje odroczenie od odbycia
    >zasadniczej służby wojskowej (znów powołam się na art 39. pkt
    >4 Ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej).

    Paragraf dobry.. tylko interpretcja cos nie taka ;-) - patrz wyzej

    I to na tyle.. przykro mi ale tak to wyglada.. najlepiej pogadac w
    dziekanacie i z dziekanem - wziac zaswiadczenie o terminie obrony pracy i z
    tym do WKU

    Mnie jakos sie udalo...pewnie dlatego ze niepracujaca zona i dziecko ale w
    twoim przypadku jakos tego nie widze ;-)

    Pozdrawiam
    A.S.

    P.S. polecam zajrzec tu http://wojsko.to2.pl/forum/viewtopic.php?t=1834