  • Data: 2005-09-11 12:24:43
    Temat: Re: Wojsko - prosze o rade.
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    11.09.2005 # 13:05:48, Nowik napisał:

    > "Zeby takie zaswiadczenie bylo wazne i bylo podstawa do odroczenia
    > koniec studiow MUSI byc najpozniej w roku kalendarzowym w ktorym
    > konczysz 28 lat (nie data urodzin ale koniec roku kalendazowego) - tego
    > w WKU nie przeskoczysz."

    To chyba go w błąd wprowadzili - może się mylę, ale w ustawie
    nie widziałem nic na ten temat - znaczy, że koniec studiów IMHO nie
    musi być przed ukończeniem 28 roku życia. Jeśli tak mu w WKU powiedzieli
    to ja z chęcią chciałbym poznać podstawę prawną tego stwierdzenia
    (może coś przeoczyłem). Zresztą logicznie myśląc - jakie miałoby to
    znaczenie - przecież art. 46 punkt 3 ustawy o obronie RP mówi o tym,
    że w wieku 28 lat przenoszą do rezerwy - bez względu na to czy jesteś
    studentem i którego roku (nie ma o tym żadnej wzmianki, więc oznacza
    to, że nie ma to znaczenia). Po prostu zostajesz przeniesiony, a studia
    nie mają w tym momencie żadnego znaczenia - pełniły do tej pory (do
    osiągnięcia 28 roku życia) powód do odroczenia i tyle ;).

    Tak, czy inaczej - jeśli masz obawy, to faktycznie poszukaj sobie
    takich "krótkich" studiów, ale IMO to bezpodstawne ;). Jeśli się
    mylę, to niech mnie ktoś poprawi.
    --
    pozdrawiam