  • Data: 2002-03-28 17:05:03
    Temat: Re: Wojsko - co teraz zrobic?
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Panowie, nie piszę głupot, piszę Wam to, co wynika z ustawy o powszechnym
    obowiązku obrony. Jeżeli ktoś będzie chciał podstawy prawnej tego co
    napisałem służę pomocą. Teraz wyjaśniam niektóre wątpliwości.

    Do czasu ukończenia studiów młody człowiek jest poborowym przeznaczonym (w
    99%) do odbycia zasadniczej służby wojskowej, do której może być powołany
    maksymalnie do dnia 30 grudnia roku kalendarzowego, w którym kończy 28 lat
    życia.

    Studiować i mieć odroczenie można do końca roku szkolnego, w którym kończy
    się 27 lat życia. Jeżeli nie skończy się studiów podlega się powołaniu do 30
    grudnia gdy kończy się 28 lat.
    Jeżeli studia ukończy się, komendant zmienia przeznaczenie z zasadniczej
    służby wojskowej na przeszkolenie wojskowe, na które można być powołanym w
    ciągu 18 lub 36 miesięcy od ukończenia studiów.

    Jeżeli chodzi o ten 60 rok życia - dotyczy on nie powołania do służby
    wojskowej, ale obowiązku uregulowania stusunku do powszechnego obowiązku
    obrony.

    Jeszcze jedno: coraz częściej zgłaszają się do WKU Ci, którzy chcą zmienić
    kategorię zdolności do służby wojskowej z "E" lub "D" na "A". "ŻYCZĘ
    POWODZENIA" takim Panom. Kategoria "A" jest coraz częściej wymagana (i
    uregulowany stosunek do służby wojskowej) przez pracodawców, a już na 99,9%
    w służbach mundurowych (szeroko rozumianych).

    ______
    Jupraw