eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWłasność mieszkania kupionego od dewelopera a ślub w miedzyczasie › Re: Własność mieszkania kupionego od dewelopera a ślub w miedzyczasie
  • Data: 2013-09-04 22:07:10
    Temat: Re: Własność mieszkania kupionego od dewelopera a ślub w miedzyczasie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > O czymś zapomniałeś.
    > Ta DG stanowi majątek wspólny, a przynajmniej tak mi wychodzi
    > z kontekstu.
    > Chyba nie sugerujesz, że jeśli mąż jest przedsiębiorcą, a NIE CAŁY
    > majątek DG został "wygenerowany" przed ślubem, to żonie nic się
    > z tego nie należy?
    > A skoro się należy, to i nakłady są jej, a i wygenerowane przy
    > okazji długi też.

    Aby mając klauzulę tylko na męża można było prowadzić egzekucję z majtku
    wspólnego przy DG muszą być spełnione następujące warunki:

    - tenże majątek wchodzący w skład wspólnoty musi stanowić składnik
    przedsiębiorstwa
    - wierzytelność musi powstać w związku z prowadzeniem przedsiębiorstwa i
    będzie to udowodnione dokumentem (prywatnym lub urzędowym).

    Można zatem zająć fabrykę wchodzącą w skład majątku wspólnego, ale już
    raczej nie prywatne mieszkanie.

    > Akurat tu niktę wiodącą do kłębka prosto znaleźć, więc rzekłbym
    > że trochę się czepiasz :)

    Tak ja i on.

    --
    Liwiusz