eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWłasność mieszkania kupionego od dewelopera a ślub w miedzyczasie › Re: Własność mieszkania kupionego od dewelopera a ślub w miedzyczasie
  • Data: 2013-09-04 21:18:18
    Temat: Re: Własność mieszkania kupionego od dewelopera a ślub w miedzyczasie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 Sep 2013, Liwiusz wrote:

    > Coś mieszasz.
    >
    > Po pierwsze - jest właśnie odwrotnie - przy wspólnocie majątkowej komornik
    > NIE MOŻE RUSZYĆ majątku wspólnego, jeśli nie ma klauzuli rozszerzającej na
    > drugiego współmałżonka. A zwykle wierzyciele nie dbają o to, aby mieć zgodę
    > "żony" na zaciągnięcie zobowiązania przez "męża", a jest to warunek konieczny
    > do rozszerzenia takiej klauzuli

    O czymś zapomniałeś.
    Ta DG stanowi majątek wspólny, a przynajmniej tak mi wychodzi
    z kontekstu.
    Chyba nie sugerujesz, że jeśli mąż jest przedsiębiorcą, a NIE CAŁY
    majątek DG został "wygenerowany" przed ślubem, to żonie nic się
    z tego nie należy?
    A skoro się należy, to i nakłady są jej, a i wygenerowane przy
    okazji długi też.
    DG OF to nie cywilnoprawnie wyodrębniony majątek (tak jak np.
    przy SC), lecz "zwykła" część majątku, wyodrębniona jedynie
    (w zakresie podlegającym ewidencjonowaniu) dla celów podatkowych.
    No i rzecz jasna KRiO - zdaje się to jedyny przypadek, kiedy
    wydzielona część majątku wspólnego znajduje się w indywidualnym
    władaniu jednego małżonka.

    > Po drugie - coś spieprzyłeś z opisem, bo komornikowi nic do tego, że
    > szwagrowi nie płacą faktur.

    Akurat tu niktę wiodącą do kłębka prosto znaleźć, więc rzekłbym
    że trochę się czepiasz :)

    pzdr, Gotfryd