  • 1. Data: 2013-09-02 11:25:03
    Temat: Własność mieszkania kupionego od dewelopera a ślub w miedzyczasie
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Witam

    Jest następująca sytuacja. Gość kupuje mieszkanie od dewelopera. Podpisał
    umowę deweloperską w postaci aktu notarialnego w czerwcu 2013 (na siebie).
    Połowę kasy za mieszkanie płaci z własnych środków, a druga połowę z kredytu
    hipotecznego (także na siebie). Umowę kredytową podpisał w sierpniu
    bieżącego roku. Do końca września 2013 wpłaca zgodnie z harmonogramem wpłat
    kasę za mieszkanie z własnych środków. Od końca października ruszają transze
    z kredytu na mieszkanie. Zgodnie z harmonogramem wpłat ostatnia transza
    idzie w końcu czerwca 2014. Zaś miedzy końcem czerwca a końcem grudnia 2014
    deweloper zgodnie z harmonogramem przekaże akt własności mieszkania.
    Jak w świetle prawa będzie ostatecznie wyglądała sytuacja własnościowa
    mieszkania i długu jeśli gość weźmie ślub ze swoją narzeczoną w październiku
    2013? Czy będzie to ich wspólna własność? Jego majątek nabyty przed ślubem,
    czy jakaś pośrednia sytuacja?

    Czy coś zmieni w kwestii własności mieszkania i długu jeśli ślub zostałby
    wzięty w czerwcu 2014?

    Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-09-02 11:27:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.09.2013 11:25, Vlad The Ripper pisze:

> [...]
    > nabyty przed ślubem, czy jakaś pośrednia sytuacja?
    >
    > Czy coś zmieni w kwestii własności mieszkania i długu jeśli ślub

    Nie prościej mieć rozdzielność majątkową?

  • 3. Data: 2013-09-02 15:09:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Vlad The Ripper wrote:
> [...]
    > nabyty przed ślubem, czy jakaś pośrednia sytuacja?
    >
    > Czy coś zmieni w kwestii własności mieszkania i długu jeśli ślub

    Nabycie nastepuje z dniem aktu notarialnego.
    Jesli bedzie to po ślubie to domyślnie będzie to własność wspólna.
    Przy czym możesz nabyć to również do majątku oddzielnego tylko notariusz
    musi o tym wiedziec.
    Wowczas w akcie notarialnym umieszcza sie wpis, ze nabyta nieruchomosc
    wchodzi w skład majątku oddzielnego i została zakupiona z majątku
    oddzielnego. Potrzebna bedxie do tego żona bo bedzie musiała się
    podpisać, że wie o tym, że idzie to do majątku oddzilenego a nie wspolnego.
    Przy czym kredytu z majątku oddzielnego raczej spłacał nie bedziesz,
    wiec w razie czego zona bedzie miała spore rosczenie bo kredyt spłacałeś
    w polowie z "jej" pieniedzy.

    Oddzielne rozwiązanie i dobrze radzę to podpisanie rozdzielnoscvi
    majątkowej. Potem nie ma kłopotów co jest czyje.

    o chyba, ze slub moze poczekac.

  • 4. Data: 2013-09-02 19:21:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2013-09-02 15:09, witek pisze:

    > Oddzielne rozwiązanie i dobrze radzę to podpisanie rozdzielnoscvi
    > majątkowej. Potem nie ma kłopotów co jest czyje.

    A potem będziesz sugerować, żeby wydatki i czynności w gospodarstwie
    domowym zgłaszać do opodatkowania.

    MJ

  • 5. Data: 2013-09-02 23:46:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Sep 2013, Michal Jankowski wrote:

    > A potem będziesz sugerować, żeby wydatki i czynności w gospodarstwie domowym
    > zgłaszać do opodatkowania.

    Y tam.
    Tyle razy już wytykałem, że obowiązek to nie to samo co czyn umowny,
    a do tego w UoPDoOF jest wprost wykluczenie (2.1.7, 21.1.125), że
    zarówno "czynności wspólne" (do których zobowiazani są oboje małżonkowie)
    jak i wzajemne się nie łapią, iż wszyscy już wiedzą ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-09-03 06:35:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zarówno "czynności wspólne" (do których zobowiazani są oboje
    > małżonkowie) jak i wzajemne się nie łapią, iż wszyscy już wiedzą ;)

    a rozdzielczość majątkowa jest czymś bardzo wskazany szczególnie gdy jedna z
    osób prowadzi działalność gospodarcza, wskazane jest aby taka osoba posiadał
    jak najmniej ruchomosci jak i nieruchomości :)

  • 7. Data: 2013-09-03 07:30:32
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > zarówno "czynności wspólne" (do których zobowiazani są oboje małżonkowie)
    > jak i wzajemne się nie łapią, iż wszyscy już wiedzą ;)

    Dzięki wszystkim jeszcze raz za pomoc i podpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-09-03 08:21:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.09.2013 06:35, Marek Dyjor pisze:

    > a rozdzielczość majątkowa jest czymś bardzo wskazany szczególnie gdy
    > jedna z osób prowadzi działalność gospodarcza, wskazane jest aby taka
    > osoba posiadał jak najmniej ruchomosci jak i nieruchomości :)

    Oj, bardzo zdecydowanie muszę to poprzeć (akurat na przykładzie siostry,
    której komornik swego czasu zlicytował samochód, bo szwagrowi klienci
    faktur nie płacili).

  • 9. Data: 2013-09-03 08:27:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-03 08:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Oj, bardzo zdecydowanie muszę to poprzeć (akurat na przykładzie siostry,
    > której komornik swego czasu zlicytował samochód, bo szwagrowi klienci
    > faktur nie płacili).

    Coś mieszasz.

    Po pierwsze - jest właśnie odwrotnie - przy wspólnocie majątkowej
    komornik NIE MOŻE RUSZYĆ majątku wspólnego, jeśli nie ma klauzuli
    rozszerzającej na drugiego współmałżonka. A zwykle wierzyciele nie dbają
    o to, aby mieć zgodę "żony" na zaciągnięcie zobowiązania przez "męża", a
    jest to warunek konieczny do rozszerzenia takiej klauzuli

    Po drugie - coś spieprzyłeś z opisem, bo komornikowi nic do tego, że
    szwagrowi nie płacą faktur.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-09-03 08:30:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.09.2013 08:27, Liwiusz pisze:

> [...]
    > jest to warunek konieczny do rozszerzenia takiej klauzuli
    >
    > Po drugie - coś spieprzyłeś z opisem, bo komornikowi nic do tego, że

    Liwiuszku, weź czasem pomyśl...

    Masz działalność. Zarejestrowaną. Pracowników. Klienci nie płacą. Nie ma
    na pensje i ZUS.

    Teraz rozumiesz?