  • Data: 2003-03-23 14:53:45
    Temat: Re: Wlasciwosc Sadu - nie takie oczywiste
    Od: b...@T...ho.pl (Pawel Baranowski) szukaj wiadomości tego autora

    Kamil <k...@p...onet.pl> napisal
    <3...@p...onet.pl>:

    >ale wydzial grodzki to tez sąd rejonowy, ugode mozna zawrzec tez w
    >wydziale karnym... ;) Zresztą nie wszedzie wydzialy grodzkie
    >rozpatrują sprawy cywilne. Moim zdaniem wszystkie próby ugodowe
    >powinny trafiac do wydzialu cywilnego, w koncu nie odbywają sie one
    >w postepowaniu uproszczonym, a o takim mowa w art.505[1]. A jeśli
    >juz ma byc róznica we wlaściwości miedzy wydzialami, to decydująca
    >jest raczej wartośc podana we wniosku. I czy nie lepiej zostawic
    >tego problemu do rozstrzygniecia sądowi i zrezygnowac ze wskazywania
    >wydzialu?

    Odnośnie ostatniego zdania: kiedyś zanosiłem taki wniosek i Pan w biurze
    podawczym zapytał jaki wydział ma wpisać. Podałem cywilny bez
    zastanowienia o co chodzi. Dopiero teraz przyszła mi refleksja i
    wątpliwości odnośnie tego, czy Sąd może stwierdzić swoją niewłaściwość.

    Przed odpowiedzia skasuj slowo "TNIJ"

    www.ekonomia.ho.pl