  • Data: 2011-01-20 08:48:08
    Temat: Re: Wlasciciel moze rozwiercic zamki u najemcy...
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.01.2011 09:14, WRonX pisze:

    > Ile ludzi, tyle opinii, jak widze. To jaka jest definicja "miru
    > domowego"? Bo jesli umowa byla spisana i jednym z jej warunkow bylo
    > placenie rachunkow i odstepnego, to wychodziloby, ze niewywiazanie sie z
    > niej przez najemce w jakis sposob ja uniewaznia? Czy to nie tak dziala?

    Nie. O ile w umowie nie było jakiegoś zapisu o automatycznym rozwiązaniu
    umowy - umowa obowiązuje, tylko jedna strona ma roszczenie finansowe.
    Ale nawet rozwiązanie umowy nie zmienia prawnej ochrony posiadania czy
    miru domowego.

    > Bo jesli tak, to najemca wtedy juz nie jest u siebie, a wlasciciel
    > mieszkania - owszem.

    Nienienie! Mylisz własność z posiadaniem. Posiadanie jest chronione!
    Nawet jeśli umowa została już rozwiązana, to nadal nie można ot tak
    sobie naruszać posiadania. Jest roszczenie o wydanie przedmiotu, ale nie
    możesz po prostu go sobie zabrać. Bo może np. umowa z jakiegoś powodu
    (np. sposób wypowiedzenia umowy był niezgodny z umową lub przepisami
    ogólnymi) jednak nadal obowiązuje.