    Date: Thu, 05 Sep 2013 16:56:33 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.

    > [...]
    >
    > Napisz wyraźnie, czy odnosisz się do "kradzieży wirusowej" ogólnie
    > czy konkretnego przypadku z wątku.
    > Bo IMO to są dwie zupełnie różne rzeczy, a w pierwszej części postu
    > dość mocno generalizujesz.

    Odnoszę się oczywiście do tego przypadku, a w szczególności do
    beztroskiego wypłacania (przelewania) 50 razy w odstępie 1 minuty.
    Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli zarzucając mi, że
    "generalizuję";- przypominałem jedynie, że od banków, jako instytucji
    profesjonalnej, wyposażonej w większe uprawnienia i wiedzę finansową od
    szeregowego obywatela można i należy więcej wymagać i że zatem bank
    winien w swoich działaniach powinien działać ze szczególną starannością,
    tym bardziej, że jak sam to w piśmie przyznał znał on niebezpieczeństwa
    wypływające z istnienia zastosowanego tu wirusa, a więc znał też modus
    operandi stosujących go przestępców.
    Te ogólne uwagi to przecież podstawa analizy,- od rozważań ogólnych do
    do rozpatrzenia pojedyńczego przypadku;-)

    > Zgoda.
    > Z tym, że jest to chyba JEDYNY punkt zaczepienia dający się wskazać
    > jako "brak staranności" ze strony banku.

    Owszem, na nic innego nie zwracam uwagi, nie twierdzę, ze sprawa jest
    banalnie łatwa do wygrania i że bank nie będzie się bronić, ale też MZ
    jego zaniedbanie jest niewątpliwe i nie można się zatem zgodzić z
    postawą wiadomego grupowego przestępcy, który oczywiście , jak to
    przyjęte w jego milieu, potrafi tylko naśmiewać się z ofiary, że dał się
    "skroić".