  • Data: 2009-03-04 09:44:30
    Temat: Re: Wkroczenie straży miejskiej na posesje
    Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Środowiska na Straż Miejską. Inspekcja ma wynikające z ustawy prawo
    > wkraczania na posesję. Może wśród Strażników Miejskich był pracownik
    > ochrony środowiska? Wówczas Strażnicy tylko byliby osobami mu do
    > czynności przybranymi.

    Niekoniecznie - z ciekawości przeczytałem art. 379 ustawy Prawo ochrony
    środowiska i faktycznie - wójt, burmistrz itp. mogą uprawnić nie tylko
    straż gminną ale każdego, dowolnego pracownika samorządu do wykonywania
    kontroli we wspomniamym zakresie.

    Tak więc jeśli moja żona usługowo prowadzi księgowość w domu to o
    godzinie 3 w nocy może zapukać urzędnik gminny i w majestacie prawa
    domagać się wpuszczenia celem przeprowadzenia innych niezbędnych
    czynności kontrolnych. Najlepsze jest to, że są to uprawnienia których
    nie posiada Policja, gdyż ta musiałaby mieć uzasadnione podejrzenie
    popełnienia przestępstwa aby to zrobić. Urzędas może wejść bez
    przyczyny, ot - wystarczy że mu się zachce zobaczyć cóż ja tam do
    kominka wieczorem włożyłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio