  • Data: 2003-05-07 21:49:44
    Temat: Re: Wjezdzajac rozwalono mi konstrukcje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A skąd ta wątpliwość? Mnie się wydaje, że kierujący tą ciężarówką bezspornie
    naruszył przepis art. 3 Prawa o Ruchu Drogowym - dla ułatwienia cytuję:

    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.
    2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do osoby znajdującej się w pobliżu
    drogi, jeżeli jej zachowanie mogłoby pociągnąć za sobą skutki, o których
    mowa w tym przepisie.
    3. Jeżeli uczestnik ruchu lub inna osoba spowodowała jednak zagrożenie
    bezpieczeństwa ruchu drogowego, jest obowiązana przedsięwziąć niezbędne
    środki w celu niezwłocznego usunięcia zagrożenia, a gdyby nie mogła tego
    uczynić, powinna o zagrożeniu uprzedzić innych uczestników ruchu.

    Kierujący nie zachował ostrożności i naraził gościa na szkodę. Pkt 1 lub 2 w
    zależności, czy uznamy, że ta posesja to na drodze, czy koło drogi. Skoro
    tak, to już łatwym mi wydaje się dowiedzenie, że wypełnił znamiona art. 97
    kw - który znów zacytuję:

    Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o
    porządku ruchu na drogach publicznych,
    podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-