  • Data: 2010-03-06 09:43:20
    Temat: Re: Wiem jaki samochod zarysowal mi auto. Co dalej ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 6 Mar 2010, Fantom wrote:

    > Tak swoja droga, jak przyjeli zgloszenie to chyba nie powinni umarzac, jezeli
    > to by byla np droga osiedlowa ?

    Nie myl dwu rzeczy:

    > I wogole jak jest uszkodzenie mienia na drodze osiedlowej - to policja sie
    > tym nie zajmuje ?

    Zajmuje, bo podpada zarówno pod "stworzenie zagrożenia" z PoRD jak
    i przepisy ogólne w razie prawdopodobieństwa umyślności uszkodzenia
    mienia. I to jedno.

    Ale drugą sprawą jest umorzenie - którego podstawą może być
    całkiem sporo przyczyn, i zdaje się coś Ci tam napisali na ten
    temat?
    *Oni* uznali, że *nie widzą* wykroczenia, tak?

    > Moge komus w jape strzelic legalnie na takiej drodze ? :)

    A hasło "syndrom trawnika" kojarzysz? ;) (moja własna nazwa na zjawisko
    postrzegania prawa przez pryzmat jednego aktu prawnego, tak jakby
    całej reszty przepisów nie było :D)
    PoRD ma ograniczenie działania bazujące na klasyfikacji drogi,
    KW już nie - więc tylko jeśli podstawą wykroczenia jest PoRD
    (lub inny akt o "ograniczonym zasięgu"), to KW nie wchodzi
    w rachubę, "zwykłe" przepisy działają na całym terytorium RP.

    pzdr, Gotfryd