    From: "Alien" <a...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiaty przystankowe
    Date: Wed, 25 Feb 2009 10:00:59 +0100

    "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Ekhm... w sumie nie znamy intencji pytającego.

    Sprawa jest lekko... "urzędnicza" :-)
    Kumpel ma pewien problem w robocie i nie wie, jak go ugryźć. Zainteresował
    mnie tematem i postanowiłem coś wyszukać w sieci i rozporządzeniach, ale
    poległem.
    Otóż jakaś gmina pisze do zarządcy drogi, żeby ten wykupił kawałek gruntu od
    właściciela posesji, żeby wiata nie była usytuowana na działce prywatnej.
    Jak pisałem wcześniej, ustawa o drogach publicznych nie narzuca na zarządcę
    takich obowiązków ("takich" - w sensie właśnie owej nieszczęsnej wiaty). I
    teraz niby nie jest to problem, bo tego gruntu jest niewiele i możnaby go
    niby kupić. Pozostaje tylko problem, czy aby na pewno MOŻNA? Bo może się
    potem okazać, że ktoś z kontrolujących uzna to za "sprzeniewierzenie"
    pieniędzy publicznych, bo NIE DO ZARZĄDCY należy sprawa zapewnienia miejsca
    pod wiatę. I samej wiaty.
    Z punktu widzenia logiki (która niewiele ma wspólnego z przepisami) zarząd
    drogi mógłby kupić ten kawałek działeczki, postawić wiatę dla świętego
    spokoju, ewentualnie podpisać z gminą siakieś porozumienie, że gmina będzie
    ją utrzymywać. Bo pieniądz za wykup gruntu i postawienie wiaty raczej będzie
    niewielki. Ale działania "na czuja" niestety nie wchodzą w grę, bo każdą
    czynność trzeba będzie kiedyś pewnikiem poprzeć zapisami różnych
    rozporządzeń i ustaw. A te z kolei omijają temat wiat. No i pat.
    Chyba więc odpuszczę temat :-) Już sugerowałem kumplowi, żeby zarząd
    wystąpił po jakąś opinię do prawników (chyba powinni jakichś mieć). Bo
    samemu racej nie rozwiąże problemu.

    Pzdr