    From: Piotr <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiara czy niewiara?
    Date: Tue, 09 Jun 2009 10:51:03 +0200

    SDD pisze:
> [...]
    >
    > Katolikiem jestem tylko formalnie.
    > Wierze w Boga (nie pana bozie) , natomiast na temat zinstytucjonalizowanych
    > religii mam zdanie podobne, jak Ty, niemniej jednak uwazam, ze dla ludzi,
    > ktorzy nie sa w stanie sami poszukiwac swej drogi, religie
    > zinstuytucjonalizowane daja pewna recepte na zycie. Z dziecinstwa
    > wspomnienia zwiazane z kosciolem katolickim mam dobre, nie wykorzystywal
    > mnie zaden facet w sutannie, za to pamietam, jak gdziies w roku 1982 (mialem
    > 7 lat) ksiadz opowiadal nam o Katyniu ;)

    > Atakujesz Ty wlasnie ujawnijac swa agresje wobec osob, ktore uwazaja inaczej

    Nawiążę tylko do Twojego fragmentu:
    ..."za to pamietam, jak gdziies w roku 1982 (mialem
    > 7 lat) ksiadz opowiadal nam o Katyniu ;)..."

    Czy ten sam ksiądz wspominał może oprócz Katynia sprawę konfliktu
    Tutsi-Hutu i udziału Kościoła Katolickiego w nim, który miał miejsce w
    połowie lat 80-tych?

    Osobiście nikogo nie atakuję, bronię się tylko przez atakami
    zinstytucjonalizowanej, jak to nazwałeś, religii.

    Temat zamykam, ze względu na niezdrowe podgrzewanie atmosfery na forum
    przez niektórych grupowiczów.

    Pozdrawiam
    Piotr