  • Data: 2004-04-13 22:35:55
    Temat: Re: Wiaderka zabierane przez policje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:Xns94CAEC861D75Fdmicfgpolboxcom@10.7.19.101...

    > Ja nie Z, a W otoczeniu prawa żyję.
    > AFAIR z tego samego kc gdzie o zwierzętach i wybitych szybach,
    > dobrze?

    No akurat nie bardzo. Za zwierzę odpowiada osoba go utrzymująca. Za dzieci
    odpowiadają zasadniczo same dzieci albo nikt. Tak to głupio skonstruowano.
    Oczywiście są odstępstwa od tej zasady przewidziane w prawie, ale
    generalna zasada jest taka właśnie.

    > Jak oblewanie widrem brudnej i zimnej wody...

    Tak, choć bez wątpienia oblanie wiadrem zimnej wody jest czynem o
    mniejszym ciężarze gatunkowym, niż wrzucenie dziewczyny do rzeki.

    > Że to prawo miejscowe to wiem, jednak jeśli mnie pamięć nie myli
    > geronty z SN czy innego TK kiedyś orzekli, iż aby takie przepisy
    > miejscowe można było wydać dana materia nie może być uregulowana
    > prawem "wyższym" - pm nie może regulować "kto krzykiem lub hałasem"
    > gdyż to uregulowano w kw.

    Toteż właśnie napisałem, że te akty trzeba z rozwagą wydawać. Ale zakaz
    latania za ludźmi z wiaderkami nie wydaje mi się przekraczać kompetencji.
    Zresztą w takim wypadku i nie trzeba się doszukiwać przepisów prawa
    miejscowego, bo można wymyślić kilka przepisów co najmniej z kodeksu
    wykroczeń.