  • Data: 2009-10-26 23:04:10
    Temat: Re: Wezwanie na sprawę i termin odbioru wezwania...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 26 Oct 2009, WaskiDiver wrote:

    > Może źle się wyrażę ale sąsiad nie wspomniał w pozwie o służebności. On chce
    > po prostu wyłączyć 85m2 mojej wsółwasności i tyle.

    Ale *ja* pytam - czy skoro sąsiad *bardzo* chce, to oprócz IMVHO
    możliwej walki o to, aby samemu stać się właścicielem, nie można
    *zażądać*: "dobrze, sprzedam, ale pod warunkiem ustanowienia
    służebności korzystania w celu zawracania samochodami, cały
    czas tak używam, więc moje użytkowanie podlega ochronie"?

    Z przepisów "suchych" mi wychodzi, że powinno się dać.
    Ani praktyki nie mam, ani opisów z takimi przypadkami nie kojarzę,
    więc pytałem grupowiczów o komentarz :D

    > Jeśli dobrze rozumiem, to on mi da 1500 żebym się zrzekł prawa
    > chodzenia/jeżdżenia/ścianania tam trawy i innych chwastów tak??

    Jeśli dobrze rozumiem, to tak *chce* zrobić.
    Na co pozostaje (IMO):
    - zaproponować, że samemu się zapłaci 1500 zł żeby to on nie
    mógł już dłużej korzystać z tego kawałka
    - zaproponować, że da się mu *za* 500 zł, ale pod warunkiem, że
    będzie wolno tam zawracać; trzeba się przyjrzeć, ale IMVHO
    to by oznaczało że będzie to *wykonalne* - jak właściciel
    nie zatnie chwastów, to w sumie będzie "utrudniał", prawda? ;)

    pzddr, Gotfryd