  • Data: 2010-11-30 20:08:41
    Temat: Re: Weksel w jakiej jest grupie wierzytelności ????
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (30.11.2010 21:40), Borys Pogoreło wrote:
> [...]
    lanco/573

    > Może to głupie pytanie... ale czemu nie ma jakichś "urzędowych" blankietów
    > weksli, numerowanych niczym banknoty - taki chyba można by jednoznacznie
    > zidentyfikować?

    Bo nie :). Tak samo jak nie ma urzędowych blankietów na umowy zlecenie,
    sprzedaży pojazdu i tak dalej. Po co mieszać urzędy do czegoś co
    funkcjonowało doskonale bez nich i nadal jakoś szczątkowo funkcjonuje.

    Poza tym, co mnie mocno zdziwiło jak to przeczytąłem , to tak samo jest
    z czekiem. Świadomość jest taka że jest to jakiś druk ścisłego
    zarachowania, zaś czek możesz wystawić choćby i na chusteczce
    higienicznej, musisz tylko w określonym miejscu maznąć 2 kreski, napisać
    numer konta i jeszcze kilka wymagań spełnić (chociaż nagrodę za
    wytrwałość dla kogoś kto to w jakimkolwiek banku zrealizuje).

    p. m.