    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wejście bez nakazu?
    Date: Mon, 02 Jul 2012 19:07:48 +0200
    <jsd8jg$fu1$1@inews.gazeta.pl> <jsdci2$f8r$1@node1.news.atman.pl>
    <jsel22$fp5$1@inews.gazeta.pl> <jsembu$4fl$1@inews.gazeta.pl>
    <jsepnr$oaa$1@inews.gazeta.pl>
    <4feaf5ae$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <jsesso$1b$1@inews.gazeta.pl>
    <4feaf9c5$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    <jsfha2$hae$1@inews.gazeta.pl> <4feb68c3$1@news.home.net.pl>
    <jsfsq8$c3a$1@inews.gazeta.pl> <4feb7c84$1@news.home.net.pl>
    <jsh092$g40$1@inews.gazeta.pl> <4fec11e1$1@news.home.net.pl>
    <jsh5hu$f87$1@inews.gazeta.pl> <4fec227c$1@news.home.net.pl>
    <jshd5r$5vp$1@inews.gazeta.pl> <4fec4cd7$1@news.home.net.pl>
    <jsib22$kjv$1@inews.gazeta.pl> <4fecc074$1@news.home.net.pl>
    <jsigpl$mn8$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@b...pl>
    <jskdm3$d4e$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@b...pl>

    W dniu 02.07.2012 15:37, Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Fri, 29 Jun 2012 16:21:53 +0200,
    > Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> screamed:

    > Ateizm nie jest wierzeniem.

    Jest. Jest wiarą w naukę i tylko naukę i bezosobową siłę stwórczą świata.
    Tylko, że jednym ze sposobów walki ateistów z chrześcijanami jest
    właśnie głoszenie takich haseł, przez co słabsi w wierze chrześcijanie
    zaczynają chorować na schizofrenię. W kręgach chrześcijańskich,
    zwłaszcza w czasie nabożeństw i w kościele są chrześcijanami, a poza
    tymi miejscami dają sobie zatkać usta i głoszą dogmaty ateistyczne.

    To jest nieudowadnialny dogmat, że poza nauką nie istnieje nic i że siła
    stwórcza świata jest siłą wyłącznie naukową i bezosobową.

    > Jeśli bóg jest niefalsyfikowalny to wszystko możesz nim wytłumaczyć.

    Owszem, bo Bóg jest ponad wszystkim.

    > Czyli nie ma tu miejsca na dowód.

    Naukowy? Nie. Naukowo można tylko przedstawiać takie czy inne ślady jego
    działania, ale ponieważ Bóg jest poza nauką, to zawsze można to próbować
    naukowo obalić.

    Obie strony po prostu wierzą w swoje. Ja wierzę w osobowego Boga z
    którego woli wynika wszystko pozostałe, łącznie z nauką i siłami
    przyrody, ateista wierzy w siły przyrody, fizyki jako samoistne i nie
    wypływające z osobowego Boga.

    Ani ja nie będę w stanie przedstawić naukowego dowodu, który zadowoli
    ateistę ani ateista nie przedstawi mi 100% dowodu, który mnie przekona.
    Obaj wierzymy w swoje.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek