  • Date: Thu, 28 Jun 2012 22:06:05 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wejście bez nakazu?

    > No i dobrze. Ja zacząłem gdzieśtam indziej POpaprańcami, ty
    > kontynuowałeś pisuarami, a ja sobie dodatkowo użyłem Trujki. I w czym
    > masz problem?

    W twojej ortografii.

    > Jedyny prawdziwy, żywy Bóg wszechmogący.

    Tia, z całego stada innych jedynych prawdziwych...

    Idź sobie stąd ze swoimi bajeczkami. To nie jest grupa o bajeczkach.

    Dotrze to do ciebie?

    > Nie wiem, nie mi oceniać zachowanie Boga.

    ROTFL

    A jednocześnie stanowczo wiesz, co zrobi, jak kogo oceni i czego się domaga.

    > No więc co się burzysz, że ci wieszczę pobyt w piekle (czyli oddaleniu
    > od Boga), skoro go sam odrzucasz?

    "Przemysław Adam Śmiejek zobaczył małego chłopca. Poczuł do niego
    nieodparty pociąg i postanowił go uwieść."

    Widzisz jak miło jest być umieszczanym w cudzych bajaniach?

    > Teraz dla odmiany mi imputujesz jakąś organizację. Niestety nie wiem o
    > którą chodzi i o jakich paszkwilach piszesz.

    Organizację wierzących w mitologię z epoki brązu, wydawaną pod
    kryptonimem "Biblia".

    > Pan coś pisałeś o języku polskim?

    Tak.

    > Jak już poznasz podstawy języka polskiego, to może przejdziecie z
    > nauczycielką do mądrości ludowych i poznacie ,,przyganiał kocioł
    > garnkowi''...

    "Przyganił" jeśli już.

    > No tak, bo jedno zrobi Pan Lawa, a drugie ja. Szczerze mówiąc, jakoś nie
    > przekonuje mnie ta zasada i muszę się do niej zmuszać, więc często
    > faktycznie pewnie odruchowo napiszę zabrzanie, polacy, tak jak
    > chrześcijanie, ateiści, muzycy, tancerze, nauczyciele itp. Nie bardzo
    > czuję dlaczego miałbym grupę nauczycieli traktować w pisowni inaczej niż
    > grupę ślązaków, polaków czy aborygenów.

    Bo takie są zasady i ich łamanie ma w tym przypadku określony, bardzo
    negatywny wydźwięk.

    [ciach]

    > Ależ ja cię nie osądzam. Ja cię tylko przestrzegam. O napominaniu brata
    > swego Pismo jak najbardziej wspomina.

    Brata?! Wypraszam sobie takie pomówienie!

    > Moją robotę? Coś ci się pofyrtało. To ty masz jakiś problem z cytowanymi
    > artykułami. Mi one wystarczają.

    Tak, bo ty jesteś przyzwyczajony do bezmyślnej wiary w bajeczki przez
    kogoś kiedyś napisane.

    > No więc temu Trybunał ma osądzisz prawość NOWEGO prawa, które to zmienia.

    TK rozważa uchylenie nowej ustawy, czyli wróciłby poprzedni porządek
    prawny... Czyli już wcześniej były takie wysokie opłaty, hmm? Dziwne,
    że nikt nie zauważył ;->

    > Tak i dlatego nikt nie powiedział głośno w mediach ,,mylicie się''...
    > Jeden ty wiesz, że to ściema Taty Grzybka.

    A dlaczego do tej pory nie powiedziałeś głośno w mediach, że np. nie
    jesteś ćpunem, złodziejem i pedofilem? Czy z tego, że takiego
    zaprzeczenia nie ogłosiłeś, mamy tutaj wszyscy wnioskować, że prawdziwe
    jest zdanie przeciwne?

    > No ja tam takiego argumentu nie używam, więc faktycznie masz spore
    > urojenia.

    No to jakie jest racjonalne uzasadnienie twojej wiary? Masz jakieś
    dowody? Weryfikowalne badania naukowe? Nie - istotą wiary jest
    przyjmowanie tego, co ci ktoś wciskał od dziecka, "na wiarę".

    [ciach lament o podatkach]

    Zrozum wreszcie, że podatki to nie są kary, opłaty czy jakiekolwiek inne
    transakcje.

    To mechanizm mający na celu jak najdokładniejsze dojenie przy
    uzyskiwaniu jak najmniej muczenia ;->

    Podatki mogą ci się podobać lub nie, ale twoje argumenty są dziecinne i
    świadczą o tym, że ciągle nie rozumiesz, na czym tak na prawdę polega
    cały system fiskalny.

    Z różnych względów podatek katastralny może mi się nie podobać (bo
    prawie na pewno nieco urealni wartości nieruchomości - czyli obniży
    wartość m.in. mojej) ale nie będę robił jak ty paniki, że nagle zapłacę
    krocie za dom, bo wszystkie projekty uwzględniają różnego rodzaju ulgi,
    których celem jest obniżenie kwoty podatku dla tych, których ty w swoim
    "świętym gniewie" obrazujesz jako nagle wyrzuconych na bruk (i tak na
    prawdę robisz tylko kampanię wyborczą tym, co panikę posiali).

    > No może nie gloryfikujesz, ale chwalisz, bronisz i popierasz.

    Gdzie? Póki co tylko zwracam uwagę, żeby nie robić afery, bo jakiś
    szaman z ambony cię nastraszył, że będzie Sodoma i Gomora. A ty nawet
    nie wiesz, jak konkretnie wyglądają projekty tego, czym cię straszyli.

    [ciach]

    > Rozumiem.

    Nie.

    > I nie zgadzam się z podatkami innymi niż dochodowe albo

    ROTFL

    A ja się nie zgadzam z demokracją, gdzie każdy idiota, egoista, oszołom,
    oszust czy naiwniak łykający każdą bajeczkę ma prawo głosować i
    kandydować. Stokroć bardziej podobałby mi się system z książki
    Heinleina, w którym żeby móc głosować oraz kandydować trzeba czynem
    udowodnić, że stawia się dobro społeczeństwa nad własne. No i że ma się
    jakieś minimum rozumu.

    I co z tego? Mam strzelać focha, jak ty?

    > użytkowe (coś ala ,,czynsz'', więc np. podatek drogowy, który (nie wiem
    > jak teraz, ale kiedyś był w paliwie) ma być płacony przez użytkownika
    > drogi, bo on te drogi zużywa.

    Ponownie: akcyza nie jest podatkiem celowym.

    Właściwie chyba nie ma Polsce żadnych podatków celowych - mi się
    przypomina tylko hiberna z XVII wieku... No nie, przepraszam -
    "abonament" RTV jest poniekąd podatkiem celowym ;)

    > Nie podoba mi się, że mam sobie dom i mam taką wizję, że nie mogę
    > pracować. Chcę sobie do końca życia tam już pomieszkać, aż umrę w
    > spokoju. A tu mam płacić podatek za samo posiadanie i to w sporej
    > kwocie, a jej wielkość ma wynikać z atrakcyjności okolicy i tego, jak
    > bardzo moja działka jest np. pożądana pod budowę supermarkietu. Mogę
    > sobie mieć drewnianą chatkę, kawałek ogródka z marchewką, a mi wycenią
    > całość na pół miliona, bo atrakcyjna okolica.

    No proszę, znasz już ostateczną kwotę podatku? Ten twój wszechmogący
    przyniósł ci z przyszłości ostateczną wersję przepisów i jest ona aż tak
    odmienna od do tej pory proponowanych projektów?

    Poproś następnym razem o numery w lotto - przestaniesz się martwić o
    finanse.

    > Oddawać z tego co dochodzi można, bo dochodzi, więc w sumie bilans
    > posiadania i tak się zwiększa. Oddawać za sam fakt posiadania, to jest
    > haracz.

    No to połóż się krzyżem na środku pola. Może ten twój wszechmogący
    interweniuje i zniesie wszystkie podatki, które się tobie nie podobają.