    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wąsik i kamiński
    Date: Thu, 28 Dec 2023 01:50:05 +0100

    Animka <a...@t...ja.wp.pl> pisze:

    > Tak, wybronił w sądzie żonę Janowskiego i jej koleżankę z ukradzionymi
    > zagranicą futrami.
    > Można wejść na jego stronę i przeczytać jak się chwali swoimi osiągnięciami.
    > Osób z "niższych sfer" nie broni. Wypnie się.--

    Można też do sprawy podejść praktycznie politycznie:
    _ Można_ [a IMHO nawet należy] traktować "wygaśniecie" mandatu posła
    (przez Marszałka Sejmu) jako "niekompletne" (nie zakończone) przed
    wszczęciem procedury powołania ich następców i dania im (dość krótkiego)
    czasu na przejęcie mandatów poselskich po "wygaszonych". Inne podejście
    do sprawy "mogłoby" wieść Marszałka na pokuszenie, nieprawdaż?

    IMHO Sąd nie ma obowiązku czekać w wezwaniem do odbycia prawomocnie
    zasądzonej kary na zakończenie tej procedury (ile by nie trwała) ale
    _powinien_ dać na nią trochę czasu szczególnie jeśli kara więzienia nie
    jest (bardzo) wysoka.

    --
    A. Filip