eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWarsztat samochodowy i klient - jak postapic ? › Re: Warsztat samochodowy i klient - jak postapic ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!
    panorama.wcss.wroc.pl!ict.pwr.wroc.pl!not-for-mail
    From: Blyskacz <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warsztat samochodowy i klient - jak postapic ?
    Date: Fri, 11 May 2007 12:05:32 +0200
    Organization: Wroclaw University of Technology, Poland
    Lines: 36
    Message-ID: <f21euk$h0o$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    References: <f1si4l$csf$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    <s...@4...com>
    <f1sm49$hit$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <2...@z...router>
    <f1ujqh$t58$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <8...@z...router>
    <f1v4dt$jjo$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <h...@z...router>
    <f2082v$3oq$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    <s...@4...com>
    <f218jo$9ph$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    <s...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: blyskacz.ha.pwr.wroc.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.10 (Windows/20070221)
    In-Reply-To: <s...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:460914
    [ ukryj nagłówki ]

    Cyb napisał(a):
    > mi by sie przydaly, bo takie widelki oznaczaja, ze trezba sie dopytac,
    > no i byc przygotowanym na rachunek 1kpln.
    no niby racja...

    > ale jesli warsztat nie mowi klientowi, ze toto kosztuje tyle, to
    > klient nie musi znac zwyczajow/skomplikowania technicznego/kosztow
    > sprzetu,
    no nie musi..., problem polega na tym, ze mechanik zwykle ma malo czasu
    i wychodzi po prostu z zalozenia, ze jak klient nie pyta o cennik to
    jest zorientowany w temacie...
    Zreszta, kto normalny idzie do nieznanej restauracji, zamawia danie nie
    patrzac w cennik i nie pytajac o cene a potem jest obrazony na kelnera
    za rachunek ?

    >dlatego zawsze sie informuje klienta przed (nawet ustna
    > informacja najczesciej wystarcza)
    > kwestia jest, jaki odsetek klientow tro naciagacze, bo jesli wychodzi
    > za duzy, to daje sie do podpisywania papiery.
    W rodzinnym warsztacie, w ktorym nie pracuje zarobkowo a jedynie czasem
    hobbystycznie zajmuje sie diagnostyka, odsetek ludzi "trudnych" jest
    bardzo znikomy - zwykle Ci, co nie maja wyobrazenia o kosztach, po
    prostu pytaja, przed zostawieniem auta... Ci co nie pytaja o koszty w
    99% maja wyobrazenie o cenach i sposobie rozliczania... pozostaje jeden
    procent, ktory czasem potrafi niestety dosc skutecznie podniesc cisnienie :(
    Stad i niechec do papierow... a i wiekszosc klientow dosc dziwnie pewnie
    by sie popatrzyla, jakby dostali do podpisania papier...
    ..choc pewnie jak wzrosnie odsetek technicznych laikow z prawniczym
    podejsciem to nie bedzie wyjscia, trzeba bedzie uruchomic biurokracje ;-)

    pozdrawiam Blyskacz

    --
    ...samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
    Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
    gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1