eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWadliwe nowe auto › Re: Wadliwe nowe auto
  • Data: 2008-06-03 20:55:22
    Temat: Re: Wadliwe nowe auto
    Od: r...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 3 Cze, 22:07, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <r...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:922e7178-6c22-4c88-8a12-7b6d9b820f95@
    d45g2000hsc.googlegroups.com...
    >
    > Zaczął bym od wizyty u Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

    Probowałem
    Skończyło się na jednym mailu z odpowiedzią i telefonie z UOKIK bym
    poszukał pomocy ... nie pamiętam gdzie ... bodaj jakaś fundacja.

    Cytat z maila od UOKIK:
    ----------------------------------------------------
    ------------------------
    sprzedaż konsumencka znajduje prawną regulację w ustawie z dnia 27
    lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176) -
    [...]. Jeśli zatem sprzedany konsumentowi towar jest niezgodny z umową
    (jest złej jakości, nie posiada właściwości jakie mieć powinien lub o
    jakich zapewniała reklama) - może on żądać od sprzedawcy: nieodpłatnej
    naprawy lub wymiany na nowy. Wybór sposobu usunięcia niezgodności z
    umową należy do konsumenta. Jeśli powyższe żądanie okaże się
    niemożliwe do zrealizowania albo będzie nieskuteczne albo naraża
    konsumenta na znaczne niedogodności - dopiero wówczas ma on prawo
    domagać się albo stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy,
    przy czym odstąpienie od umowy może mieć miejsce tylko w przypadku,
    gdy niezgodność towaru z umową jest istotna.

    Kupujący traci rzeczone uprawnienia, jeżeli przed upływem dwóch
    miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
    nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy
    wysłanie zawiadomienia przed jego upływem (por. art. 9 ww. ustawy).

    Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od konsumenta konkretne żądanie nie
    ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni (kalendarzowych),
    uważa się, że uznał je za uzasadnione. W tym terminie sprzedawca ma
    powiadomić Pana o tym czy uznaje reklamacje czy nie (nie jest to
    termin na realizację reklamacji - na naprawę).

    Do złożenia reklamacji z tytułu ustawy wystarczający jest dowód
    zakupu.

    Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową w
    przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego
    towaru kupującemu.
    ----------------------------------------------------
    --

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1