  • 11. Data: 2006-08-20 17:05:48
    Temat: Re: WKU molestuje mnie po 10 latach - co robic?
    Od: "Tio" <t...@w...pl>

    no ciekawe jest jak to w praktyce jest. Moze by mi sie fartnelo i by
    mnie przeniesli przed obroną tylko nie wiem czy tak ryzykowac czy
    pierw sie zapisac na jakis kierunek tymczasowy.

  • 12. Data: 2006-08-20 20:53:48
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Sun, 20 Aug 2006 03:10:21 +0200, Tomek napisał(a):

    > "Adam" <d...@t...pl> wrote in message
    > To samo pytanie do Ciebie, bo jest tam napisane tak:
    > USTAWA
    > z dnia 13 września 2002 r.
    > o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
    > oraz o zmianie ustawy o uposażeniu żołnierzy
    > art. 91 otrzymuje brzmienie:
    > "Art. 91. Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych",
    > rozumie
    > się przez to poborowych, którzy złożyli egzaminy wymagane
    > planem studiów, w tym egzamin dyplomowy, i uzyskali uprawnienia
    > do otrzymania dyplomu.";

    Ok chyba nie wyraziłem się wystarczająco jasno dla Ciebie. Chodziło mi o
    to, żebyś DOKŁADNIE przeczytał ustawę, która jest cytowana w tym linku. Np
    artykuł 3 tej ustawy (tej z 2002 r. jeśli masz wątpliwości)

    > Ciekawe, ale nie do końca zgodne z przepisami. Miałeś szczęście. Wcześniej
    > wystarczało absolutorium a od roku 2002 trzeba mieć dyplom. Widać ktoś w
    > twoim WKU się walnął i na tym skorzystałeś.

    Ehh widzę, że jesteś ciężkim przypadkiem ale dzisiaj mam dla takich dzień
    dobroci. Waszystko jest zgodne z przepisami i nikt się nie walnął. Nie
    miałem szczęścia tylko prawo bo zacząłem studia przed rokiem 2002/2003.
    Mówi o tym wspomniany przeze mnie artykuł 3 USTAWY z dnia 13 września 2002
    r. o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej
    Polskiej oraz o zmianie ustawy o uposażeniu żołnierzy.

    "Art. 3. Przepisy art. 1 pkt 3, 4, 6, 7 i pkt 11-13 oraz art. 2 mają
    zastosowanie do studentów i studentek, którzy rozpoczęli studia w roku
    akademickim 2002/2003 lub w latach następnych."

    Jak nie wierzysz to sobie sam przeczytaj:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1363.htm

    Mam nadzieję, że już jest to wystarczająco jasne... A propos to wszystko
    jest już opisane w archiwum grupy, słabo chyba szukałeś.

    Adam

  • 13. Data: 2006-08-20 20:57:07
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia 20 Aug 2006 10:05:48 -0700, Tio napisał(a):

    > no ciekawe jest jak to w praktyce jest. Moze by mi sie fartnelo i by
    > mnie przeniesli przed obroną tylko nie wiem czy tak ryzykowac czy
    > pierw sie zapisac na jakis kierunek tymczasowy.

    Jak zacząłeś studia przed 2002/2003 to masz do tego pełne prawo a żaden
    fart nie ma tu nic do rzeczy. Przeczytaj najpierw mojego posta powyżej a
    potem ustawę... Nie wspominając o tym, że w archiwim też to już było co
    najmniej raz...

    Adam

  • 14. Data: 2006-08-21 09:02:20
    Od: "Tio" <t...@w...pl>

> [...]
    > fart nie ma tu nic do rzeczy. Przeczytaj najpierw mojego posta powyżej a
    > potem ustawę... Nie wspominając o tym, że w archiwim też to już było co

    ok zaczalem je w 2000 roku ale w tej ustawie co mi dales jest jasno
    napisane:
    3) art. 91 otrzymuje brzmienie:
[...]

    ja nie spelniam tego warunku bo Nie zlozylem i NIE zdalemegzaminu
    dyplomowego, mam tlyko absolutorium, wiec dlaczego piszesz ze podlegam
    ??

  • 15. Data: 2006-08-21 09:09:39
    Od: "Tio" <t...@w...pl>

    > "Art. 3. Przepisy art. 1 pkt 3, 4, 6, 7 i pkt 11-13 oraz art. 2 mają
    > zastosowanie do studentów i studentek, którzy rozpoczęli studia w roku
    > akademickim 2002/2003 lub w latach następnych."

    tak tak ale nie zauwazyles chyba ze wyżej pisze że trzeba miec takze
    zdany egzamin dyplomowy, gdzie wyczytales z tej ustawie z 2002roku ze
    wystarczy miec absolutorium bo ja widze cos przeciwego.

  • 16. Data: 2006-08-21 10:22:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tio napisał(a):
    > zdany egzamin dyplomowy, gdzie wyczytales z tej ustawie z 2002roku ze
    > wystarczy miec absolutorium bo ja widze cos przeciwego.

    Bo poprzednio art.91 ustawy o powszechnym obowiązku obrony brzmiał:
    "Ilekroć w ustawie jest mowa o ,,absolwentach szkół wyższych", rozumie
    się przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów wyższych
    zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych
    zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich -
    także poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    programem tych studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były
    prowadzone w systemie dziennym, wieczorowym lub zaocznym."

    Zmieniony został przez art.1 pkt 3 ustawy z 2002 roku. Ze względu na
    art.3 tej ustawy nowe brzmienie nie ma jednak zastosowania do osób, o
    których nie ma mowy w tym przepisie. Czyli do osób, które studia
    rozpoczęły przed rokiem 2002/2003. Wobec nich stosuje się ustawę tak,
    jakby zmiany w ogóle nie było.

    KG

  • 17. Data: 2006-08-21 12:44:51
    Od: "Tio" <t...@w...pl>

> [...]
    > których nie ma mowy w tym przepisie. Czyli do osób, które studia
    > rozpoczęły przed rokiem 2002/2003. Wobec nich stosuje się ustawę tak,

    teraz rozumiem i ide walczyc do WKU :)

  • 18. Data: 2006-08-21 16:40:32
    Od: "Tomek" <n...@w...pl>

    "Adam" <d...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > r. o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej
    > Polskiej oraz o zmianie ustawy o uposażeniu żołnierzy.
    Skoro jesteś taki mądry to powiedz czemu wyszło specjalne rozporządzenie w
    lipcu tego roku przenosząe do rezerwy ludzi którzy rozpoczęli studia w przed
    rokiem 2002 i skończyli je (razem z obroną dyplomu) w roku 2006 lub
    wcześniej?

> [...]
    >
    > Mam nadzieję, że już jest to wystarczająco jasne... A propos to wszystko
    > jest już opisane w archiwum grupy, słabo chyba szukałeś.
    To powiedz mi też czemu w innych WKU w tym moim wymagają zdobycia dyplomu a
    nie absolutorium? Powołując się właśnie na ww. rozporządzenie?

    Tomek

  • 19. Data: 2006-08-21 17:49:46
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Mon, 21 Aug 2006 18:40:32 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > lipcu tego roku przenosząe do rezerwy ludzi którzy rozpoczęli studia w przed
    > rokiem 2002 i skończyli je (razem z obroną dyplomu) w roku 2006 lub

    Bo takie "specjalne" rozporządzenia wychodzą co rok od 2002 roku. Tylko nie
    wiem co to dalej ma do rzeczy. Dla Ciebie krytycznym punktem jest to, która
    definicja absolwenta Cię obejmuje. A to już tłumaczyłem.

    > To powiedz mi też czemu w innych WKU w tym moim wymagają zdobycia dyplomu a
    > nie absolutorium? Powołując się właśnie na ww. rozporządzenie?

    Bo sami nie znają prawa a Ty widocznie nie umiesz ich przekonać w którym
    miejscu sie mylą. Ale ja tego za Ciebie nie zrobię.

    Pewnie nie poszukałeś w archiwum więc masz tu link
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_fr
    m/thread/947b2adcf3374837/cec14a2d3eab4c10?lnk=gst&q
    =&rnum=49#cec14a2d3eab4c10

    Ten gość miał podobne problemy - poszukaj jego postów na tej grupie. Dla
    mnie EOT bo dość już tłumaczenia tego samego.

    Adam

  • 20. Data: 2006-08-21 19:43:13
    Od: "Tomek" <n...@w...pl>

    "Adam" <d...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > która
    > definicja absolwenta Cię obejmuje. A to już tłumaczyłem.
    Idąc tym tokiem myślenia: do tej pory było że ścigają do 28 roku życia. I
    co? Właśnie do woja poszedł koleś lat 31...
    Gdyby obejmowała np mnie poprzednia definicja to NIKT po studiach nie
    szedłby do woja. I to od dawna.

    > Bo sami nie znają prawa a Ty widocznie nie umiesz ich przekonać w którym
    > miejscu sie mylą. Ale ja tego za Ciebie nie zrobię.
    Pokazali mi rozporządzenie i było tam kto jest uznany za absolwenta.

> [...]

    > Ten gość miał podobne problemy - poszukaj jego postów na tej grupie. Dla
    > mnie EOT bo dość już tłumaczenia tego samego.
    Czy raczyłeś przeczytać co mi podesłałeś?
    Gość poszedł do rezerwy w październiku 2002. Ustawa zmieniła się w
    listopadzie 2002. Dalej EOT? Jak dla mnie bzdury piszesz.

    Tomek