  • 1. Data: 2006-08-19 08:28:32
    Temat: dane osobowe - bank - wypowiedzenie umowy
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Witam,

    23 grudnia 2005 złożyłem wypowiedzenie umowy o świadczenie usług
    brokerskich w jednym z biur maklerskich - mam kopię z pieczęcią i podpisem
    pracownika - niestety tylko ksero. Wypłaciłem resztę pieniędzy z rachunku
    tak żeby było zerowe saldo i zapomniałem o sprawie.

    Na początku roku przysyłali jeszcze jakieś listy o tym, że zmieniła się
    numeracja rachunków ale olałem je - w końcu zapewne mają 30 dni na
    rozwiązanie umowy.

    Natomiast zupełnie niedawno przyszło do mnie pisemko o tytule "Historia
    rachunku inwestycyjnego xxxxxx" i tam jest coś takiego:

    - saldo przed operacją - 0,00 PLN
    - 30/06/2006 Opłata za prowadzenie rachunku 1-6.2006 - -20,00 PLN (data
    waluty 30/06/2006)
    - saldo po operacji - -20,00 PLN

    Czy mają mi prawo naliczyć opłatę za prowadzenie rachunku w dniu, w którym
    rachunek praktycznie nie powinien już istnieć? Z jednej strony faktem jest,
    że pewnie przez kilkanaście dni stycznia rachunek istniał bo biegł pewnie
    okres wypowiedzenia ale skoro wtedy nie naliczyli opłaty to czy mogą to
    robić w czerwcu - skoro w tym momencie umowa już mnie nie obowiązuje?

    A druga sprawa dotyczy moich danych osobowych - czy po zamknięciu rachunku
    mają w ogóle prawo je wykorzystywać ? Czy muszę złożyć odrębną dyspozycję,
    żeby skasowali mnie ze swojej bazy danych osobowych? Jeśli tak to czy ktoś
    może podpowiedzieć jak miało by to wyglądać ?

    Adam

  • 2. Data: 2006-08-19 08:49:03
    Temat: Re: dane osobowe - bank - wypowiedzenie umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    Dane osobowe na pewno mają prawo wykorzystywać. Mają je nawet obowiązek
    przechowywać bodaj przez 5 lat. Co do naliczenia opłaty za prowadzenie rachunku,
    to trzeba by było się odwołać do ich regulaminu. Jeśli jest tam napisane, że
    naliczają opłatę "z góry", to mają prawo ją naliczyć. Mój niepokój jednak budzi
    fakt, że robią to teraz. Na moją znajomość rzeczy nie zamknięto Twojego
    rachunku. Ja bym to na Twoim miejscu ustalił.

  • 3. Data: 2006-08-19 09:07:06
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Sat, 19 Aug 2006 10:49:03 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > fakt, że robią to teraz. Na moją znajomość rzeczy nie zamknięto Twojego
    > rachunku. Ja bym to na Twoim miejscu ustalił.

    Dzięki za wyjaśnienie kwestii przechowywania danych. Rozumiem, że mają
    obowiązek je przechowywać ale czy mogę w takim razie zabronić im używania
    ich w celach marketingowych ?

    Przejrzałem regulamin - jeśli chodzi o terminy to jest tam tylko coś
    takiego: "Za wyjątkiem opłat za prowadzenie rachunku inwestycyjnego oraz
    przechowywanie papierów wartościowych, opłaty za czynności wymienione w
    Taryfie, Klient jest zobowiązany uiścić przed wykonaniem tych czynności
    przez KBCSP, w przeciwnym razie KBCSP może odmówić wykonania dyspozycji
    Klienta."

    Co ciekawsze taryfa opłat - przynajmniej na www mówi o "Kwartalnej opłacie
    za prowadzenie rachunku" - 10 zł . Wygląda na to, że jednak nie zamknęli
    tego rachunku czyli nie wykonali mojej dyspozycji. Chyba jednak się tam
    przejdę...

    Adam

  • 4. Data: 2006-08-19 09:32:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dzięki za wyjaśnienie kwestii przechowywania danych. Rozumiem, że mają
    > obowiązek je przechowywać ale czy mogę w takim razie zabronić im używania
    > ich w celach marketingowych ?

    Tak.

> [...]
    > Taryfie, Klient jest zobowiązany uiścić przed wykonaniem tych czynności
    > przez KBCSP, w przeciwnym razie KBCSP może odmówić wykonania dyspozycji

    To nic nie wyjaśnia. Jesli nie ma w regulaminie to popatrz w Taryfie Opłat i
    Prowizji.

> [...]
    > za prowadzenie rachunku" - 10 zł . Wygląda na to, że jednak nie zamknęli
    > tego rachunku czyli nie wykonali mojej dyspozycji. Chyba jednak się tam

    Tak mi się wydaje. Nie zamknięto tego rachunku.