    From: Karol MARCHEWKA <k...@-...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WKU
    Date: Thu, 25 Jan 2007 19:09:29 +0100

    witek napisał(a):

    > tak. składasz wniosek do dowódcy.

    bzdura

    > Mogą ci wówczas przerwać odbywanie służby.

    tylko, jeżeli zostaniesz uznany za koniecznego do sprawowania bezpośredniej opieki
    nad członkiem
    rodziny - w przeciwnym wypadku wypłacany jest Ci zasiłek na utrzymanie rodziny -
    jeżeli małżonka
    zarabia poniżej minimalnej krajowej lub nic nie zarabia dostajesz tyle aby razem
    wychodziła ta
    minimalna czyli teraz chyba 924zł netto jeżeli małożonka zarabia więcej niż minimalna
    nie dostajesz
    nic :-(

    > Na resztę miesięcy będziesz powołany kiedys tam później.

    Dokładnie tak ale jeszcze raz powtarzam tylko, jeżeli zostaniesz uznany za
    koniecznego do
    sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny - wtedy zostajesz zwolniony z
    dalszego
    odbywania zasadniczej służby wojskowej bez przeniesienia do rezerwy czyli wojsko cały
    czas ma cię na oku

    Zauważyć natomiast trzeba, że osoba o której piszemy nie podlega pod zasadniczą
    służbę wojskową lecz
    jako legitymująca się wyższym wykształceniem pod długotrwałe przeszkolenie wojskowe
    absolwentów
    szkół wyższych. Proponuję zapoznać się z Rozdziałem 4 Ustawy o powszechnym ... oraz
    Rozporządzeniem
    Ministra Obrony Narodowej z 26 maja 2003r o odbywaniu przeszkolenia wojskowego

    > Z tym, że marne szanse na dostanie odroczenia np. w tydzień po wcieleniu,

    Odroczenie można dostać tylko przed
    powołaniem do odbycia służby wojskowej :-)

    > bo dziecko sie własnie urodziło. Zwykle przed przysięgą i tam nie puszczą.

    Puszczą - żaden przepis nie zabrania opuszczenia JW przed złożeniem przysięgi - co
    więcej
    Rozporządzenie MON w sprawie urlopów żołnierz niezawodowych na taką okoliczność
    przewidziało nawet
    urlop okolicznościowy udzielany na wniosek żołnierza

    Karol MARCHEWKA

    troszkę więcej o mnie na stronie www.marchewka.za.pl
    Jeżeli piszesz na priv z adresu email wytnij tekst "-SPAMEROM-STOP-"