    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WKU
    Date: Thu, 28 Dec 2006 21:12:18 -0600

    "Marcin 'dethar' Jurasz" <n...@o...pl> wrote in message
    news:1wpp6fsvt29co$.m1lw8dgc8omb.dlg@40tude.net...

    > Zapoznaj się z Art. 39. 1. 4) - choćby pod [1] - tam jest jasno
    > napisane - jeśli nie ukończyłeś 27 roku życia, to nie ma się czym
    > martwić, jeśli jednak ukończyłeś 27 rok życia, to polecam punkt
    > 3. - to IMO jest dla Ciebie ważna sprawa osobista i IMO stanowi
    > podstawę do uzyskania odroczenia. Jeśli stwierdzą inaczej - odwoływać się.
    >
    > [...]
    > 3. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej można udzielić również ze
    > względu na ważne sprawy osobiste lub rodzinne poborowego, a w
    > szczególności
> [...]

    proponuje zapoznac się z nową wersją ustawy. :)

    Art. 39.
    1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się poborowemu na jego
    udokumentowany
    wniosek ze względu na:

    3) konieczność sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny
    wspólnie z nim zamieszkałym, który nie ukończył szesnastego roku życia
    lub został uznany za całkowicie niezdolnego do pracy i do samodzielnej
    egzystencji
    albo który ukończył siedemdziesiąty piąty rok życia, jeżeli nie ma
    innego pełnoletniego członka rodziny bliższego lub równego stopniem
    pokrewieństwa
    obowiązanego do sprawowania tej opieki, albo ze względu na
    obowiązek sprawowania opieki wynikającej z prawomocnego orzeczenia
    sądu - na czas sprawowania tej opieki, z zastrzeżeniem ust. 4;

    4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
    pobierania
    tej nauki;

    Nie ma już progu 27 lat.
    jest próg 18 miesięcy od dnia zgłoszenia się do WKU
    Natomiast punkt 4) w żaden sposób nieogranicza wieku studiowania i na to
    nalezy sie powoływać.
    Tylko trzeba mieć na względzie, że jak się skończy studiowanie w wieku lat
    40 to i tak się do wojska pójdzie, chyba że WKU w ciągu 18 miesięcy samo nie
    weźmie.