  • Data: 2005-09-17 07:38:43
    Temat: Re: W koncu nie wiem - Fotoradary
    Od: "yark" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tj. w razie pytan policji
    > moge powiedziec ze odmawiam zeznac zgodnie z ART 183 tj. "Świadek może
    > uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli udzielenie odpowiedzi mogłoby
    > narazić jego lub osobę dla niego najbliższą na odpowiedzialność za
    > przestępstwo, przestępstwo skarbowe, wykroczenie lub wykroczenie
    > skarbowe"...??

    stary przepis. juz nie mozesz sie powolac w przypadku wykroczenia. nowy art
    183 brzmi:
    Art. 183. § 1. Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli
    udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego najbliższą na
    odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.

    § 2. Świadek może żądać, aby przesłuchano go na rozprawie z wyłączeniem
    jawności, jeżeli treść zeznań mogłaby narazić na hańbę jego lub osobę dla
    niego najbliższą