    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Date: Sun, 15 Jan 2023 13:03:02 +0100

    On Sat, 14 Jan 2023 10:03:23 +0100, Shrek wrote:

    > Do roboty.

    No to chyba nie takie patole?

    > Po prostu "banalna" przestępczość spadła bo stała się mało opłacalna w
    > porównaniu do legalnej (lub 'szarej') działalności - nie ma w tym żadnej
    > zasługi policji.

    Tak jest.

    > No właśnie.

    > Poszło o demonstracje i już wtedy podejrzane się zaczęło wydawać, że
    > pałują niby robiących rozróby, a zagazowali posłankę otoczoną przez
    > kilkunastu kulsonów bo kulsony "poczuły się zagrożone" mając 20 krotną
    > przewagę nad kobietą.

    No ale:
    a) czemu wladza sie poczula taka zagrozona?
    b) demonstracje bywaly i za poprzedniej władzy.

    > A potem doszedł kowid i nader ochocze
    > przypierdalanie się do wszystkiego "bo możemy".

    To chyba szersze jest.
    Patole sie dorwaly do policji, czy zostaly zaproszone ?

    Tych kowidowych spraw bylo IMO wzglednie mało - tzn naruszen
    kwarantanny moze i duzo, ale ostrego lockdownu u nas nie bylo.

    > Na końcu buta i
    > oczywiste pierdolenie że "stachowiak wzioł i umar",

    Owszem, ale ... wczesniej sie nie zdarzalo?
    Policja byla lepsza, czy "bandyci"?

    > że kulson stoi i
    > pilnuje skrzynki naczelnika bo takie ma hobby,

    Jeden naczelnik to chyba ilosciowo nie powoduje wielkich efektow.

    > aż doszli do granatników.

    > Do tego dodajmy całkowitą bezkarność - kulsony co zabiły człowieka w
    > kiblu bo był do kogoś podobny nie poniosły za to żadnej
    > odpowiedzialności (poniosły za przekroczenie uprawnień, i teoretycznie
    > to czy stachowiaka zabili czy nie nie miało na wyrok żadnego wpływu).

    Ale tych przypadkow bylo ostatnio sporo ... i co - wczesniej nie bylo?

    > Kulson (wtedy jeszcze "pies"), co zasadził kopa w twarz klocowi jednak
    > został skazany i z policji chyba wyleciał.

    Jeden, bo go sfilmowali i zidentyfikowali jakos.

    A w policyjnym kiblu kamer nie ma.

    > To nie jest wysoka poprzeczka 89 % ludzi w polsce ma maturę - ile
    > procent ludzi w wieku 20 lat ma obecnie maturę - pewnie gdzieś 95%?

    No - dawniej byly zawodowki, a teraz brak miejsc w liceach.

    Tym niemniej cos tam na te maturę trzeba umiec, a jak juz sa takie
    doniesienia, to widac rzuca sie w oczy.
    I wrocą kawaly z PRL o milicjantach? :-)

    > BTW
    > - czasami zdarza się od osób z maturą albo nawet magistrem usłyszeć tak
    > absurdalne pytania, że głowa mała "jak okna są od wschodu to będzie
    > słońce rano czy wieczorem" - nie żartuję;)

    Co moze pokazuje skutecznosc naszych szkół. W sumie - jak nie uwazales
    na geografii, to mozesz nie wiedziec co to wschod.
    Albo jak uwazales - to taki kierunek na mapie, kompasie itp.

    Mnie sie podobal test na kobiete:
    -czy tramwaj ma silnik?
    -... nie.
    -dlaczego tak uwazasz?
    -bo jest na prąd.

    Niestety - chłopy tez nie wszystkie zdają.

    Co ciekawe - po angielsku nie zadziała.

    J.