    From: "FlashT" <w...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W hołdzie...
    Date: Sat, 19 Dec 2009 19:24:07 +0100

    Użytkownik "mi" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:7b19.000002db.4b2d164e@newsgate.onet.pl...

    > Nie martw się, nie mam dylematów moralnych, że czepiam się niewinnych
    > ludzi,
    > którzy nic nie robili. Stosuję o wiele mniejszy zakres represji niż oni
    > stosowali.

    A nie wyglada...

    > Jaką odpowiedzialność zbiorową? Nawoływanie do rozwiązania służby i
    > ponowny
    > nabór nazywasz odpowiedzialnością? Liwiusz, nie powielaj tych komuszych
    > bredni.

    Tu nie chodzi o rozwiazanie sluzby - bo o ile to moim zdaniem bylo dosc
    glupie, bo teraz mamy przedszkolakow w policji, to rzeczywiscie rozwiazuje
    szereg problemow zwiazanych z przeszloscia. Chodzi o traktowanie niewinnych.
    O to, ze jesli ktos pracowal sobie jako robol w CLK, tylko dlatego bo po
    studiach chemicznych nic innego nie bylo do roboty, jest rownowazone z
    byciem morderca... to ze jesli ktos pracowal w szkole policyjnej - ktora
    byla jak kazda inna szkola, jest traktowany jak terrorysta... Szereg ludzi
    nie majacy nic wspolnego z tym co sie dzialo na zewnatrz, a zarabiajacy na
    chleb, dla rodziny - zostalo zbiorowo osadzonych z ludzmi niemoralnymi,
    mordercami, zdrajcami... Nikt nie patrzy na to, iz ci ludzie nalezeli do
    partii, gromadzili sie na tajnych spotkanich, walczyli o Polske... dla tych
    wszystkich ignorantow to bylo zwykle scierwo.

    > Wobec organów, które dopuszczały się nawet łamania prawa komunistycznego i
    > posuwały się nawet do morderstw mam teraz byc wyrozumiały. Jaja sobie
    > robisz?

    To chyba Ty sobie jaja robisz, ze myslisz, iz wszyscy tam zabijali i
    pracowali tylko i wylacznie dla sluzb. Praca w Policji nie jest jednoznaczna
    z byciem agentem, morderca, scierwem... Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe,
    iz nawet sprzataczki zostaly pociagniete do odpowiedzialnosci zbiorowej - to
    jest po prostu smieszne i zalosne za razem.

    Pozdrawiam,
    FlashT