    From: Reseller <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Używanie imienia przez osobę posiadającą dwa imiona
    Date: Sat, 14 Jun 2008 00:34:47 +0200

    Jurek W pisze:
    > Posiadam dwa imiona. W akcie urodzenia USC, dowodzie osobistym oraz w
    > większości dokumentów figuruję jako Alicja Teresa Nazwisko_1
    > (Nazwisko_2). Nazwisko_1 - top moje nazwisko panieńskie. Nazwisko_2 to
    > nazwisko po mężu. W kontaktach prywatnych i nieformalnych od dzieciństwa
    > używam mojego drugiego imienia, tego imienia też używam podpisując
    > większość dokumentów u pracodawcy. Ostatnio mi zwrócono uwagę, że to
    > niepoprawne. Wręcz zażądano ode mnie używania pierwszego imienia, a
    > jeśli używam drugiego, to żeby w tej sytuacji podawać mój PESEL. Czy
> [...]
    W dokumetach formalnie ważnych żona powinna używać pierwszego imienia i
    obu nazwisk. Celem identyfikacji osoby. Moja ex szefowa od zawsze i dla
    wszystkich byla Malgorzata, jednak wszystkie papiery firmowe podpisywala
    Teresa Malgorzata (pierwsze nazwisko) (drugie nazwisko) Imienia Teresa
    nie uzywala - ale papier - jest papier - jak masz w dowodzie tak musisz
    pisac w dokumentach...

    --
    Reseller