  • Data: 2002-05-06 09:13:03
    Temat: Re: Uzytkowanie nieruchomosci
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 May 2002, Jägermeister wrote:
    [..]
    >+ Jestesmy wlascicielami w dwoch rownych czesciach lecz nie jest okreslone kto
    >+ ma ktora czesc domu i calej dzialki.
    [...]
    >+ W zwiazku z tym do dnia dzisiejszego musze wynajmowac mieszkanie a dom i
    >+ "moja" czesc stoi pusta i ulega stalej dewastacji(przeciekajacy
    >+ dach,odpadajace tynki itd.)
    [...]
    >+ Co zrobic w tej sytuacji?

    Na mój ogląd mamy dwie różne różności :)
    1. Jesteś niekonsekwentny używając określenia "moja część"
    (skoro niewydzielone). W kwestiach podziału - patrz Gwidon :)
    2. AFAIR w prawie budowlanym jest gdziesik zapis o możliwości
    wydania *nakazu* przeprowadzenia prac, o ile rzeczoznawca
    powołany przez sąd tak uzna (jako konieczne - a dach [sprawny]
    *raczej* konieczny jest).
    Zakładając że budynku nie da się podzielić "pionowo" - to
    zostaną części wspólne (AFAIK nie da się tak podzielić
    budynku żeby 1. miał "górę z dachem" a drugi "dół z fundamentami"
    jako "pół domu"). Do nich będzie należał zdewastowany dach;
    możesz próbować przekonać współwłaściciela że dobrowolny remont
    dachu wyjdzie taniej (was obu).

    Pozdrowienia, Gotfryd