eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUżyczenie części mieszkania ne siedzibę firmy przez osobę z II grupy podatkowej › Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AxQlVPVlpXUlZsMFQwUTVRMUF4UWxWUFY=?==?UTF-8?B?bHBYVWxac01GUXdVVFZSTVVGNVZtNVNhVkk9Pz09P1VURi04P0I/TW5jd1ZUSXg=?==?UTF-8?B?TUdKc1pIUk5XRTVzVmpCd1dsbFVTbXRoYkUwOVB6MDlQMVZVUmkwNF
  • Data: 2013-08-23 08:18:42
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AxQlVPVlpXUlZsMFQwUTVRMUF4UWxWUFY=?==?UTF-8?B?bHBYVWxac01GUXdVVFZSTVVGNVZtNVNhVkk9Pz09P1VURi04P0I/TW5jd1ZUSXg=?==?UTF-8?B?TUdKc1pIUk5XRTVzVmpCd1dsbFVTbXRoYkUwOVB6MDlQMVZVUmkwNF
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On 2013-08-22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale uściślij co rozumiesz pod pojęciem "rejestruje się pod adresem zamieszkania".
    > Co wynika z faktu takiej rejestracji, że tak specjalnie to zaznaczasz?

    Chodzi o punkt 04 formularza EDG (Adres miejsca zamieszkania
    wnioskodawcy) i wynikającą stąd właściwość odpowiedniego urzędu.

    Chodzi też o to, co przedsiębiorca musi mieć. Przedsiębiorca musi mieć
    adres zamieszkania, który domyślnie jest głównym miejscem prowadzenia
    działalności. Można mieć opcjonalnie inne główne miejsce wykonywania
    działalności niż miejsce zamieszkania, oraz dodatkowe miejsce
    wykonywania działalności. Przedsiębiorca jednak nie może nie mieć
    miejsca zamieszkania.

    > W pozostałych przypadkach można spokojnie mieć adres biura.
    > I to jako *główne* miejsce prowadzenia d.g. jak również jako adres
    > korespondencyjny dla urzędów, tudzież miejsce przechowywania ksiag.

    Ale w każdym przypadku trzeba mieć też adres zamieszkania, nie możesz go
    ukryć w EDG wynajmując wirtualne biuro. Biuro będzie tylko co najwyżej
    głównym miejscem wykonywania działalności (łatwe do obalenia, jeśli to
    będzie biuro wirtualne i w przypadku spółek z o.o. USy się już za to
    biorą -
    http://rejestracjaspolkizoo.pl/2013/07/31/rejestracj
    a-spolki-w-wirtualnym-biurze-rozwaz-to-dwa-razy/)

    art. 25 ustawy o swobodzie:

    Wpisowi do CEIDG podlegają:
    [...]
    oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu zamieszkania przedsiębiorcy,
    adres do doręczeń przedsiębiorcy oraz adresy, pod którymi jest
    wykonywana działalność gospodarcza, w tym adres głównego miejsca
    wykonywania działalności i oddziału, jeżeli został utworzony;[...]

    --
    Liwiusz