eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUżyczenie części mieszkania ne siedzibę firmy przez osobę z II grupy podatkowej › Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AxQlVPVlpXUlZsMFQwUTVRMUF4UWxWUFY=?==?UTF-8?B?bHBYVWxac01GUXdVVFZSTVVGNFVXeFdVRlk9Pz09P1VURi04P0I/YkhCWVZXeGE=?==?UTF-8?B?YzAxR1VYZFZWRlpTVFZWR05GVlhlRmRWUmxrOVB6MDlQMVZVUmkwNF
  • Data: 2013-08-23 19:34:58
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AxQlVPVlpXUlZsMFQwUTVRMUF4UWxWUFY=?==?UTF-8?B?bHBYVWxac01GUXdVVFZSTVVGNFVXeFdVRlk9Pz09P1VURi04P0I/YkhCWVZXeGE=?==?UTF-8?B?YzAxR1VYZFZWRlpTVFZWR05GVlhlRmRWUmxrOVB6MDlQMVZVUmkwNF
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Aug 2013, Deflegmator wrote:

    > Nie wiedziałem tylko, że adres, na który firma jest zarejestrowana
    > niekoniecznie tożsamy jest z miejcem, gdzie masz np. biuro.

    Bo tu dochodzi do częstego nieporozumienia, wynikającego z dość
    powszechnego potocznego używania określenia "firma" na
    przedsiębiorstwo.
    Z prawnego p. widzenia "firma" to jest *przedsiębiorca*, czyli
    *osoba*. A osoba fizyczna ma miejsce zamieszkania właśnie
    (tudzież może mieć parę innych, np. zameldowania).

    Rzuć sobie okiem do Kodeksu cywilnego i odszukaj słowa
    "firma" i "przedsiębiorstwo", sporo Ci się wyjaśni.

    > Trochę
    > inaczej sobie to wyobrażałem - myślałem, że skoro prowadzisz
    > interesy np. w Warszawie, to tam możesz firmę

    Sprawdź przypisywaną Ludwikowi XIV (podobno niesłusznie)
    definicję monarchii absolutnej ;) ("państwo to *JA*")

    Taka jest właśnie definicja (prawna, obowiązująca!)
    określenia "firma".
    Firma to Ty!

    > na adres jej siedziby

    Osoba fizyczna odpowiednik "siedziby" ma we własnym
    mieszkaniu. I w tejże "siedzibie" wcale nie musi prowadzić
    działalności.
    Zaś PRZEDSIĘBIORSTWO, a co najmniej jego składniki
    rzeczowe, mogą być jak najbardziej przechowywane pod
    adresem przedsiębiorstwa :)
    Ale "zespół składników majątkowych i niemajątkowych"
    po prawdzie MOŻE mieć nazwę, na ogół dość ściśle wiązaną
    ze słowem "marka", jednak nie jest to firma i już.

    > zarejestrować i rozliczać się tam z podatków, mimo, że mieszkasz
    > gdzie indziej - np. w Lublinie.

    Z VATu tak się da!

    Możesz zgłosić miejsce prowadzenia DG jako JEDYNE stałe miejsce
    prowadzenia DG i wtedy VAT rozliczać tam gdzie przedsiębiorstwo.
    Z dochodowego - nie, bo do dochodowego liczą się różniste "źródła"
    więc przyjęli że masz składać "w domu".

    pzdr, Gotfryd