  • Date: Fri, 16 Jul 2010 14:09:38 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uwaga wysokie napięcie

    marecki pisze:

    > O ile koniecznosc wejscia policji/strazy pozarnej/karetki jest uzasadniona.
    > O tyle wchodzenie byle kogo nie jest. To mozna bardzo ladnie okreslic
    > konkretne wyjatki w ustawie kto i kiedy moze naruszyc cudzy teren.

    Ooo... Masz psa oraz wilczy dół, które znają przepisy i potrafią
    odróżnić, kto ma prawo wejść na teren, a kto nie? ;->

    > No coz, nie ma rozwiazan idealnych, jedne jednak sa lepsze od innych :)

    Twoje jest gorsze. Czyżbyś był zwolennikiem tego:
    http://bookstoysgames.files.wordpress.com/2008/04/ct
    hulhu4prez-preview1.png

    ;->

    > Tymbardziej dziwi Twoja postawa.

    Staram się zachować obiektywizm i zdrowy rozsądek.

    > Teren eksterytorialny bylby fantastyczny, ale na to nie ma co liczyc..
    > Mnie by wystarczyla mozliwosc obrony _WLASNEGO_ terenu dowolnymi
    > srodkami bez troski o tego kto wtargnal i zakladania przez sady ze moze
    > akurat przyszedl pochwalic sie nowa maczeta nieznajomemu.
    > Nie wazne czy to pies, czy karabin maszynowy czy wyrzutnia rakiet.

    To rozwiązanie masz proste: wyjedź do np. Kolumbii i zostań narkotykowym
    bossem ;->

    > Tak, to tak samo jak w ferworze zabawy wbiegnie wprosto pod samochod.

    Nie, bo w takim przypadku kierujący _fizycznie_ nie ma możliwości nic
    zrobić.

    Ty _chcesz_ zabić, nawet jeśli nie musisz.

    > Generalnie dzieckiem dopoki nie zacznie samo w miare logicznie myslec
    > ktos sie powinien opiekowac.

    Opieka nie oznacza dozoru 24h/dobę.

    Opiekun ma prawo założyć, że sąsiedzi to nie psychopaci, którzy
    zaczynają strzelać, jak dzieciak rękę przez siatkę przełoży na drugą stronę.

    > I to tez rola rodzicow zeby ostrzegac dzieci przed mozliwymi
    > niebezpieczenstwami. Inaczej dojdziemy do granic absurdu.
    > W zeszlym roku utopil sie dzieciak w stawie rybnym niedaleko mnie.
    > "Bawil sie z kolegami" znalazl dziure w plocie i sie dostal. Na
    > szczescie wlascicielowi stawu nie postawiono zarzutow o nieszczelnosc
    > plotu ...

    A kto zrobił tę dziurę i jak dawno ona tam była?

    > A rodzice oczywiscie pierwsi byli do pyskowania i szukania winnych, ale
    > nie pomysleli o tym, zeby "skarba" przypilnowac.

    Jeśli stawy były ogrodzone, to IMHO mieli prawo założyć, że były
    ogrodzone starannie.

    Jeśli by nie były - powinni pilnować.