  • Date: Fri, 16 Jul 2010 09:47:11 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uwaga wysokie napięcie

    szerszen pisze:

    > a pies za ogrodzeniem

    Dziurawym.

    > gokladnie, po to jest plot, zamknieta brama, aby na teren posesji nie
    > dalo sie wejsc spacerkiem, tylko powinny zajsc okolicznosci jak w
    > przypadku wlamania

    Czyli musi to być płot typu "parkan" a nie "drabinka" czy inna siatka,
    musi mieć dostateczną wysokość, żeby jego przeskoczenie nie wymagało
    więcej wysiłku niż obejście dookoła, a rzeczona brama (i furtka) muszą
    być zamknięte na klucz.

    Sugerowałbym też solidną podmurówkę, żeby pies się nie wydostał (no i
    nie może mieć możliwości wyskoczenia za ogrodzenie).

    Wtedy może ewentualnie uda się uniknąć odpowiedzialności za pogryzienie.

    > samo dotkniecie siatki tez niczym nie grozi, pies najzywzej sobie poszczeka

    Taaak... Siatka to nie pole siłowe - pies sięgnie kawałek i przez
    siatkę. A jak ktoś się o siatkę oprze i palce znajdą się po drugiej
    stronie... Na szczęście w moim przypadku nie trafiłem na ogrodzenie
    jakiegoś świra z agresywnym psem - pies był totalnym pieszczochem i
    skończyło się na obślinieniu. I podrapaniu psa za uchem ;)